۴ پروژه اولویت‌دار ساماندهی شهر قم مشخص شد

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: «ساماندهی محله چهل اختران»، «پروژه آرامستان نو و بازآفرینی محلات آبشار و قم نو»، «بازآفرینی شهری و بازگشایی حدفاصل خیابان معلم تا راه‌آهن یعنی فاز ۵ عمار یاسر» و «بازآفرینی شهری دروازه ری»، چهار پروژه اولویت‌دار هسته مرکزی شهر قم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۴ پروژه اولویت‌دار ساماندهی شهر قم مشخص شد
شناسه : 58814 | انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی به پروژه‌های ساماندهی پیرامون حرم مطهر و هسته مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ۴۸ هکتاری که در اختیار استان قم قرارگرفته، پروژه‌های تأثیرگذار برای مجاورین، زائران و مسافران در پیرامون حرم در اولویت اقدامات قرار گرفته است.

وی، ظرفیت ۴۸ هکتاری را مهم‌ترین پشتوانه پروژه‌های پیرامون حرم دانست و افزود: پروژه‌های دارای اولویت به ترتیب در حال بررسی بوده و موانع و چالش‌های هر پروژه شناسایی‌شده و وظایف هر دستگاه به آن‌ها محول شده و هماهنگی‌های لازم بین متولیان امر انجام‌شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: شهرداری قم، اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری در حال پیگیری هستند و در صورت نیاز به پشتیبانی دستگاه قضایی، گزارش و راهکار تهیه می‌شود.

وی اقدامات انجام‌شده در پروژه ۴۸ هکتار را موردبررسی قرارداد و ابراز کرد: در بخش نخست شهرداری در حال آماده‌سازی و کار در اراضی ۴۸ هکتاری بوده تا زمین به‌صورت خام واگذار نشود و تفاهم‌نامه آن با اداره راه و شهرسازی امضاشده است.

خاکی با تأکید بر اینکه در بخش دوم هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های آب، برق و گاز نیز انجام‌شده تا خدمات لازم به‌موقع به این پروژه‌ها ارائه شود، ادامه داد: در بخش سوم نیز سند زمین مادر نیز به قم واگذارشده و اداره کل راه و شهرسازی در حال پیگیری اخذ سند تفکیک اراضی است.

وی از طراحی پروژه‌های شهرداری در ۴۸ هکتاری خبر داد و بیان کرد: ۱۰ پروژه برای زمین‌های ۴۸ هکتاری پیش‌بینی‌شده است که شهرداری و کمیته ذیل هیئت اجرایی چهار پروژه را در اولویت قرار داده و تفاهم‌نامه آن با اداره کل راه و شهرسازی منعقدشده است.

 مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: ساماندهی محله چهل اختران، پروژه آرامستان نو و بازآفرینی محلات آبشار و قم نو، بازآفرینی شهری و بازگشایی حدفاصل خیابان معلم تا راه‌آهن یعنی فاز ۵ عمار یاسر و همچنین  بازآفرینی شهری دروازه ری، چهار پروژه اولویت‌دار شهر قم است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.