۴ پروژه اولویت‌دار ساماندهی شهر قم مشخص شد

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: «ساماندهی محله چهل اختران»، «پروژه آرامستان نو و بازآفرینی محلات آبشار و قم نو»، «بازآفرینی شهری و بازگشایی حدفاصل خیابان معلم تا راه‌آهن یعنی فاز ۵ عمار یاسر» و «بازآفرینی شهری دروازه ری»، چهار پروژه اولویت‌دار هسته مرکزی شهر قم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۴ پروژه اولویت‌دار ساماندهی شهر قم مشخص شد
شناسه : 58814 | انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی به پروژه‌های ساماندهی پیرامون حرم مطهر و هسته مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ۴۸ هکتاری که در اختیار استان قم قرارگرفته، پروژه‌های تأثیرگذار برای مجاورین، زائران و مسافران در پیرامون حرم در اولویت اقدامات قرار گرفته است.

وی، ظرفیت ۴۸ هکتاری را مهم‌ترین پشتوانه پروژه‌های پیرامون حرم دانست و افزود: پروژه‌های دارای اولویت به ترتیب در حال بررسی بوده و موانع و چالش‌های هر پروژه شناسایی‌شده و وظایف هر دستگاه به آن‌ها محول شده و هماهنگی‌های لازم بین متولیان امر انجام‌شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: شهرداری قم، اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری در حال پیگیری هستند و در صورت نیاز به پشتیبانی دستگاه قضایی، گزارش و راهکار تهیه می‌شود.

وی اقدامات انجام‌شده در پروژه ۴۸ هکتار را موردبررسی قرارداد و ابراز کرد: در بخش نخست شهرداری در حال آماده‌سازی و کار در اراضی ۴۸ هکتاری بوده تا زمین به‌صورت خام واگذار نشود و تفاهم‌نامه آن با اداره راه و شهرسازی امضاشده است.

خاکی با تأکید بر اینکه در بخش دوم هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های آب، برق و گاز نیز انجام‌شده تا خدمات لازم به‌موقع به این پروژه‌ها ارائه شود، ادامه داد: در بخش سوم نیز سند زمین مادر نیز به قم واگذارشده و اداره کل راه و شهرسازی در حال پیگیری اخذ سند تفکیک اراضی است.

وی از طراحی پروژه‌های شهرداری در ۴۸ هکتاری خبر داد و بیان کرد: ۱۰ پروژه برای زمین‌های ۴۸ هکتاری پیش‌بینی‌شده است که شهرداری و کمیته ذیل هیئت اجرایی چهار پروژه را در اولویت قرار داده و تفاهم‌نامه آن با اداره کل راه و شهرسازی منعقدشده است.

 مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: ساماندهی محله چهل اختران، پروژه آرامستان نو و بازآفرینی محلات آبشار و قم نو، بازآفرینی شهری و بازگشایی حدفاصل خیابان معلم تا راه‌آهن یعنی فاز ۵ عمار یاسر و همچنین  بازآفرینی شهری دروازه ری، چهار پروژه اولویت‌دار شهر قم است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.