لزوم ساخت بازارچه‌های صنایع‌دستی در قم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با انتقاد از اینکه امروز از صنایع دستی قم حمایت لازم نمی‌شود، گفت: با مذاکراتی که با سازمان زیباسازی شهرداری قم داشته‌ایم، به دنبال ساخت نخستین بازارچه صنایع‌دستی هستیم تا در حوزه آموزش و بازار در اطراف حرم اقداماتی انجام شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم ساخت بازارچه‌های صنایع‌دستی در قم
شناسه : 57896 | انتشار : ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا ارجمندی با تأکید بر لزوم توجه به صنایع‌دستی برای رونق اقتصادی شهر اظهار داشت: شهر قم با دارا بودن صنایعی مانند فرش ابریشم و صنعت انگشتر سازی می‌تواند در کشور و دنیا جایگاه خاصی را به خود اختصاص دهد.

وی، مشارکت نهادها مختلف در معرفی و رونق صنایع‌دستی در قم را مطرح کرد و افزود: امروز حمایت لازم از صنایع‌دستی قم نمی‌شود و باید با نگاهی اقتصادی و آینده نگر به این موضوع توجه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تصریح کرد: شهرداری در حوزه گردشگری کارهای بسیار خوبی در شهر انجام داده که قابل‌تقدیر بوده و امروز تعامل خوبی بین این دو ارگان شکل‌گرفته است.

وی به مشارکت شهرداری در حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: ما نیاز به همکاری گسترده‌تر در حوزه صنایع دستی با شهرداری قم داریم. شهرداری می‌تواند با ایجاد بازارچه‌های محلی در ایجاد اشتغال و اقتصاد استان کمک زیادی کند.

ارجمندی تصریح کرد: با مذاکراتی که با سازمان زیباسازی شهرداری قم داشته‌ایم، به دنبال ساخت نخستین بازارچه‌های صنایع دستی هستیم تا در حوزه آموزش و بازار در اطراف حرم اقداماتی انجام شود.

وی ادامه داد: صنعتگران ما آمادگی دارند در بازار شمسه فعال شوند و اگر شهرداری واحدهای تجاری‌ای که در اختیار دارد به صنعتگران بدهد، می‌توانیم بازار خوبی برای صنایع‌دستی در پیرامون حرم ایجاد کنیم.

وی ارائه صنایع‌دستی به مسافران و زائران را پیامی از فرهنگ شهر قم به جهان دانست و تأکید کرد: شهر قم بدون تبلیغ سالانه ۲۰ میلیون زائر دارد و باید زیرساخت‌های لازم برای بهره بردن از این ظرفیت بزرگ در حوزه اقتصاد ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در پایان کمک‌های شهرداری را در حوزه افزایش زیرساخت‌های اقامتی را قابل‌توجه و قابل تقدیر خواند و بیان کرد: شهرداری مهم‌ترین رکن در افزایش زمان ماندگاری مسافران بوده و امیدواریم بتوانیم اتفاقات خوبی را در حوزه صنایع‌دستی نیز رقم بزنیم.

نوشته های مشابه
توان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی قم تقویت می‌شود
قبور «قبرستان نو» تخریب نمی‌شود
۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر هوشمند می‌شوند
صدور ۲۸۵ پروانه ساختمانی در منطقه ۶ قم
تلاش سازمان میادین شهرداری برای همراهی با ستاد تنظیم بازار
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.