ارسال ۴۵۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب

شهر بیست/ دبیر علمی همایش بین‌المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی از ارسال 450 مقاله علمی به 6 زبان از ۲۲ کشور به دبیرخانه این همایش خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ارسال ۴۵۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب
شناسه : 5569 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید مهدی طاهری امروز در نشست خبری همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران که در مجتمع امین برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی العالمیه به عنوان مرکز تخصصی علوم انسانی رویکرد اسلامی به دنبال ایجاد مرجعیت علمی در این زمینه است.

وی تصریح کرد: معاونت پژوهش این مرکز نیز به دنبال تحقق اهدافی همچون تربیت پژوهشگر، تهیه و تدوین متون مورد نیاز گروه های علمی در بحث علوم انسانی و تبدیل شدن به مرکزی برای تبادل افکار و تضارب آراء در خصوص اسلامی سازی و بومی سازی علوم انسانی است.

دبیر علمی همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: با توجه به چهلمین سال پیروزی انقلاب، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی احساس وظیفه کرد تا با برگزاری همایش بین المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران»، به بازشناسی آثار داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران، ترویج و نشر دستاوردهای علمی و فرهنگی انقلاب، شناخت آسیب ها و تهدیدهای فراروی انقلاب و اتخاذ راهکارهای صحیح در تداوم ارزش های انقلاب اسلامی پرداخته و از این طریق به تصمیم سازان و مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه المصطفی (ص) العالمیه در ارزیابی دقیق تر برنامه ها، راهبردها و همچنین اتخاذ راهکارهای مناسب تر یاری رساند.

طاهری افزود: مجتمع آموزش عالی علوم انسانی مفتخر است که این همایش را با مشارکت ۲۸ مرکز داخل و خارج کشور به ۹ زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و اردو برگزار کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ نفر در این همایش در قالب کمیته های چهارگانه: کمیته سیاستگذاری، کمیته علمی، کمیته اجرایی و کمیته ارزیابی مقالات، نقش ایفا کردند  که از مهم ترین ثمرات آن، برگزاری ۴۰ نشست علمی در داخل و خارج کشور بوده است.

وی افزود: این نشست ها در ۱۰ کشور ایران، لبنان، ترکیه، افغانستان، غنا، سریلانکا، ساحل عاج، ماداگاسکار، مالی و کامرون برگزار شد و حدود ۷۰ شخصیت علمی فرهنگی، استاد حوزه و دانشگاه، در این نشست ها به معرفی اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

دبیر همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: یکی از نکات تمایز این همایش نسبت به سایر همایش ها، آن بوده است که با همکاری مراکز داخل و خارج کشور توانست با ۲۰ نفر از شخصیت ها در خصوص آثار علمی  فرهنگی انقلاب اسلامی ایران، تأثیر اندیشه های امام و رهبری و نقش المصطفی در ترویج اهداف انقلاب از کشورهای آرژانتین، ترکیه، لبنان، ساحل عاج (۲ نفر)، هندوستان، تونس، افغانستان، بوسنی و هرزگوین، ماداگاسکار، میانمار، چاد، بنگلادش، مالی، تایلند، تاجیکستان، پاکستان و سریلانکا (۳ نفر) مصاحبه کرده و آن را در کتاب ویژه نامه همایش چاپ کند.

طاهری تصریح کرد: به منظور اطلاع رسانی همایش به محققان داخل و خارج کشور، دبیرخانه همایش اقدام به ایجاد گروه در فضای مجازی با حضور استادان و محققان، ارسال ۲۳ هزار پیامک به محققان و پژوهشگران و تهیه ۱۰۳ هزار ایمیل از سراسر دنیا کرده است.

وی افزود: در مدت ۲ ماه تعداد ۴۵۰ مقاله علمی از ۴ قاره دنیا، به ۶ زبان و از ۲۲ کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از ثبت آن ها توسط همکاران دبیرخانه همایش و ارزیابی مقالات توسط ۲۸ استاد، در نهایت ۹ مقاله برتر جهت ارائه در ۳ کمیسیون تخصصی (آثار علمی انقلاب اسلامی، آثار فرهنگی انقلاب اسلامی و چالش ها – راهکارها) انتخاب شد و تمام چکیده مقالات مذکور نیز در این کتاب به زیور چاپ آراسته شد.

دبیر علمی همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ۳۹۴ مقاله به زبان فارسی، ۲۸ مقاله به زبان عربی، ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی، ۷ مقاله به زبان ترکی، ۳ مقاله به زبان اردو و ۳ مقاله هم به زبان فرانسه بوده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.