ارسال ۴۵۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب

شهر بیست/ دبیر علمی همایش بین‌المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی از ارسال 450 مقاله علمی به 6 زبان از ۲۲ کشور به دبیرخانه این همایش خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ارسال ۴۵۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب
شناسه : 5569 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید مهدی طاهری امروز در نشست خبری همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران که در مجتمع امین برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی العالمیه به عنوان مرکز تخصصی علوم انسانی رویکرد اسلامی به دنبال ایجاد مرجعیت علمی در این زمینه است.

وی تصریح کرد: معاونت پژوهش این مرکز نیز به دنبال تحقق اهدافی همچون تربیت پژوهشگر، تهیه و تدوین متون مورد نیاز گروه های علمی در بحث علوم انسانی و تبدیل شدن به مرکزی برای تبادل افکار و تضارب آراء در خصوص اسلامی سازی و بومی سازی علوم انسانی است.

دبیر علمی همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: با توجه به چهلمین سال پیروزی انقلاب، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی احساس وظیفه کرد تا با برگزاری همایش بین المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران»، به بازشناسی آثار داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران، ترویج و نشر دستاوردهای علمی و فرهنگی انقلاب، شناخت آسیب ها و تهدیدهای فراروی انقلاب و اتخاذ راهکارهای صحیح در تداوم ارزش های انقلاب اسلامی پرداخته و از این طریق به تصمیم سازان و مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه المصطفی (ص) العالمیه در ارزیابی دقیق تر برنامه ها، راهبردها و همچنین اتخاذ راهکارهای مناسب تر یاری رساند.

طاهری افزود: مجتمع آموزش عالی علوم انسانی مفتخر است که این همایش را با مشارکت ۲۸ مرکز داخل و خارج کشور به ۹ زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و اردو برگزار کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ نفر در این همایش در قالب کمیته های چهارگانه: کمیته سیاستگذاری، کمیته علمی، کمیته اجرایی و کمیته ارزیابی مقالات، نقش ایفا کردند  که از مهم ترین ثمرات آن، برگزاری ۴۰ نشست علمی در داخل و خارج کشور بوده است.

وی افزود: این نشست ها در ۱۰ کشور ایران، لبنان، ترکیه، افغانستان، غنا، سریلانکا، ساحل عاج، ماداگاسکار، مالی و کامرون برگزار شد و حدود ۷۰ شخصیت علمی فرهنگی، استاد حوزه و دانشگاه، در این نشست ها به معرفی اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

دبیر همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: یکی از نکات تمایز این همایش نسبت به سایر همایش ها، آن بوده است که با همکاری مراکز داخل و خارج کشور توانست با ۲۰ نفر از شخصیت ها در خصوص آثار علمی  فرهنگی انقلاب اسلامی ایران، تأثیر اندیشه های امام و رهبری و نقش المصطفی در ترویج اهداف انقلاب از کشورهای آرژانتین، ترکیه، لبنان، ساحل عاج (۲ نفر)، هندوستان، تونس، افغانستان، بوسنی و هرزگوین، ماداگاسکار، میانمار، چاد، بنگلادش، مالی، تایلند، تاجیکستان، پاکستان و سریلانکا (۳ نفر) مصاحبه کرده و آن را در کتاب ویژه نامه همایش چاپ کند.

طاهری تصریح کرد: به منظور اطلاع رسانی همایش به محققان داخل و خارج کشور، دبیرخانه همایش اقدام به ایجاد گروه در فضای مجازی با حضور استادان و محققان، ارسال ۲۳ هزار پیامک به محققان و پژوهشگران و تهیه ۱۰۳ هزار ایمیل از سراسر دنیا کرده است.

وی افزود: در مدت ۲ ماه تعداد ۴۵۰ مقاله علمی از ۴ قاره دنیا، به ۶ زبان و از ۲۲ کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از ثبت آن ها توسط همکاران دبیرخانه همایش و ارزیابی مقالات توسط ۲۸ استاد، در نهایت ۹ مقاله برتر جهت ارائه در ۳ کمیسیون تخصصی (آثار علمی انقلاب اسلامی، آثار فرهنگی انقلاب اسلامی و چالش ها – راهکارها) انتخاب شد و تمام چکیده مقالات مذکور نیز در این کتاب به زیور چاپ آراسته شد.

دبیر علمی همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ۳۹۴ مقاله به زبان فارسی، ۲۸ مقاله به زبان عربی، ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی، ۷ مقاله به زبان ترکی، ۳ مقاله به زبان اردو و ۳ مقاله هم به زبان فرانسه بوده است.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.