علی بیطرفان:

زمینه ارائه فیلم‌های کوتاه به مخاطب فراهم شود

شهر بیست/ این هنرمند پیشکسوت قم با بیان اینکه خلاقیتی که در فیلم کوتاه وجود دارد، در سینمای بلند نیست، گفت: متأسفانه زمینه ارائه آثار فیلم کوتاه به مخاطب وجود ندارد و این مسئله همواره یک معضل دائمی بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
زمینه ارائه فیلم‌های کوتاه به مخاطب فراهم شود
شناسه : 5528 | انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علی بیطرفان پنجشنبه در آیین بزرگداشت «۴۰ فیلم، ۴۰ فیلمساز» که در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این همایش و گردهمایی فیلمسازان، حرکت دلگرم کننده و امیدبخشی برای فیلمسازان قم بود.

وی تصریح کرد: فیلم کوتاه همیشه به جهت عرضه به تماشاگران مظلوم و مهجور بوده است اما اینکه چهل فیلم در قالب یک مجموعه به مخاطبان عرضه شود، اقدامی دلگرم کننده است و امیدوارم این حرکت برای مناسبت های مختلف تداوم داشته باشد.

این فیلمساز قمی با بیان اینکه فیلمسازی در پیش از انقلاب برای افرادی خاص بود و با شروع انقلاب، سینما مورد اقبال مردم نبود، تصریح کرد: با شروع انقلاب، سینما دچار بازسازی شد اما متاسفانه تمرکز تولید فیلم های سینمایی در تهران تا امروز تداوم دارد.

بیطرفان افزود: صداوسیما در استان های مختلف مراکز استانی را تأسیس کرد اما  سینما این کار را نکرد و تمرکز تولیدات در تهران ماند.

وی تصریح کرد: تأسیس مراکز آموزشی سینمایی در استان ها نظیر انجمن سینمای جوانان، کار مهمی بود که در حوزه سینما اتفاق افتاد و نیروهای زیادی را در کل کشور تربیت و به بدنه سینما تزریق کرد.

این هنرمند پبشکسوت قم افزود: تعداد زیادی از سینماگران فیلم های بلند از بچه های انجمن سینمای جوانان هستند.

بیطرفان با بیان اینکه خلاقیتی که در فیلم کوتاه هست در سینمای بلند وجود ندارد، افزود: متاسفانه زمینه ارائه آثار فیلم کوتاه به مخاطب وجود ندارد که این مسئله یک معضل دائمی بوده است.

وی افزود: فیلم کوتاه شایستگی و شأن خودش را دارد و بسیاری از فیملسازان فیلم‌های بلند از فیلم های کوتاه به لحاظ موضوعی و محتوایی تغذیه می کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.