علی بیطرفان:

زمینه ارائه فیلم‌های کوتاه به مخاطب فراهم شود

شهر بیست/ این هنرمند پیشکسوت قم با بیان اینکه خلاقیتی که در فیلم کوتاه وجود دارد، در سینمای بلند نیست، گفت: متأسفانه زمینه ارائه آثار فیلم کوتاه به مخاطب وجود ندارد و این مسئله همواره یک معضل دائمی بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
زمینه ارائه فیلم‌های کوتاه به مخاطب فراهم شود
شناسه : 5528 | انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علی بیطرفان پنجشنبه در آیین بزرگداشت «۴۰ فیلم، ۴۰ فیلمساز» که در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این همایش و گردهمایی فیلمسازان، حرکت دلگرم کننده و امیدبخشی برای فیلمسازان قم بود.

وی تصریح کرد: فیلم کوتاه همیشه به جهت عرضه به تماشاگران مظلوم و مهجور بوده است اما اینکه چهل فیلم در قالب یک مجموعه به مخاطبان عرضه شود، اقدامی دلگرم کننده است و امیدوارم این حرکت برای مناسبت های مختلف تداوم داشته باشد.

این فیلمساز قمی با بیان اینکه فیلمسازی در پیش از انقلاب برای افرادی خاص بود و با شروع انقلاب، سینما مورد اقبال مردم نبود، تصریح کرد: با شروع انقلاب، سینما دچار بازسازی شد اما متاسفانه تمرکز تولید فیلم های سینمایی در تهران تا امروز تداوم دارد.

بیطرفان افزود: صداوسیما در استان های مختلف مراکز استانی را تأسیس کرد اما  سینما این کار را نکرد و تمرکز تولیدات در تهران ماند.

وی تصریح کرد: تأسیس مراکز آموزشی سینمایی در استان ها نظیر انجمن سینمای جوانان، کار مهمی بود که در حوزه سینما اتفاق افتاد و نیروهای زیادی را در کل کشور تربیت و به بدنه سینما تزریق کرد.

این هنرمند پبشکسوت قم افزود: تعداد زیادی از سینماگران فیلم های بلند از بچه های انجمن سینمای جوانان هستند.

بیطرفان با بیان اینکه خلاقیتی که در فیلم کوتاه هست در سینمای بلند وجود ندارد، افزود: متاسفانه زمینه ارائه آثار فیلم کوتاه به مخاطب وجود ندارد که این مسئله یک معضل دائمی بوده است.

وی افزود: فیلم کوتاه شایستگی و شأن خودش را دارد و بسیاری از فیملسازان فیلم‌های بلند از فیلم های کوتاه به لحاظ موضوعی و محتوایی تغذیه می کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.