رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد:

شورای فیلم و تصویر قم تصویب شد

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: به منظور ایجاد هم افزایی میان دستگاه های متولی فرهنگی درحوزه تولید فیلم ، طرح تشکیل «شورای فیلم و تصویر» در این استان تصویب شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شورای فیلم و تصویر قم تصویب شد
شناسه : 544 | انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر۲۰ به نقل از ایرنای قم، محمد کاظم رضوانی با بیان اینکه تجربه همکاری مشترک میان دستگاه های مختلف فرهنگی درقم بسیار کم است، افزود: شورای فیلم و تصویر به منظور راهبری و برنامه ریزی منسجم در این زمینه تشکیل شده است.
وی ادامه داد: با تصویب تشکیل این شورا بسیاری از موازی کاری ها حذف، اولویت بندی ها تعیین و هدف گذاری های استان در حوزه تولید فیلم و تصویر به صورت منظم و با برنامه انجام می شود که این امر بخش مهمی از نابسامانی موجود در این حوزه را کاهش می دهد.
وی با اشاره به تشکیل نخستین جلسه شورای فیلم و تصویر قم گفت: در این جلسه تشکیل شورا و همچنین کلیات اساسنامه این شورا به تصویب رسید.
رضوانی با بیان اینکه فعالیت این شورا در استان ها با ابلاغ سازمان سینمایی کشور درحال اجرایی شدن است افزود: بهره گیری از فرهنگ و هنر اقوام ایرانی، ایجاد تولید محتوا و نظارت کلان بر تولیدات تصویری از جمله اولویت های آن می باشد.
وی با بیان اینکه ۲۰ نهاد مختلف دولتی و خصوصی فعال درحوزه تولیدات تصویری عضو این شورا هستند ادامه داد: با نهایی شدن بررسی و تصویب اساسنامه این شورا شاهد تحول در حوزه تولید محتوای تصویری و حذف موازی کاری در این زمینه خواهیم بود.
حدود ۵۰۰ هنرمند حرفه ای و متخصص در بخش های مختلف از جمله فیلمنامه نویسی، گریم، طراحی صحنه، کارگردانی، طراحی لباس، فیلمبرداری، صداربرداری، تدوین و بخش های مختلف مرتبط با تولید فیلم وجود دارد.
در حال حاضر سینمای ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینمای تربیت با ۵۰۰ صندلی و سینمای آیه با ۱۴۰ صندلی سه سینمای فعال شهر قم است.
۱۲ موسسه فرهنگی هنری فیلم سازی، ۹ آموزشگاه آزاد سینمایی و ۲ انجمن سینما جوان و انجمن پویانمایی در قم فعال است و پیش بینی می شود تا پایان امسال تعداد موسسه های تک منظوره هنری سینمایی استان در زمینه های تجسمی، نمایشی، موسیقی، مد و لباس و فیلمسازی به طور میانگین رشد ۱۷۰ درصدی داشته باشد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.