رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد:

شورای فیلم و تصویر قم تصویب شد

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: به منظور ایجاد هم افزایی میان دستگاه های متولی فرهنگی درحوزه تولید فیلم ، طرح تشکیل «شورای فیلم و تصویر» در این استان تصویب شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شورای فیلم و تصویر قم تصویب شد
شناسه : 544 | انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر۲۰ به نقل از ایرنای قم، محمد کاظم رضوانی با بیان اینکه تجربه همکاری مشترک میان دستگاه های مختلف فرهنگی درقم بسیار کم است، افزود: شورای فیلم و تصویر به منظور راهبری و برنامه ریزی منسجم در این زمینه تشکیل شده است.
وی ادامه داد: با تصویب تشکیل این شورا بسیاری از موازی کاری ها حذف، اولویت بندی ها تعیین و هدف گذاری های استان در حوزه تولید فیلم و تصویر به صورت منظم و با برنامه انجام می شود که این امر بخش مهمی از نابسامانی موجود در این حوزه را کاهش می دهد.
وی با اشاره به تشکیل نخستین جلسه شورای فیلم و تصویر قم گفت: در این جلسه تشکیل شورا و همچنین کلیات اساسنامه این شورا به تصویب رسید.
رضوانی با بیان اینکه فعالیت این شورا در استان ها با ابلاغ سازمان سینمایی کشور درحال اجرایی شدن است افزود: بهره گیری از فرهنگ و هنر اقوام ایرانی، ایجاد تولید محتوا و نظارت کلان بر تولیدات تصویری از جمله اولویت های آن می باشد.
وی با بیان اینکه ۲۰ نهاد مختلف دولتی و خصوصی فعال درحوزه تولیدات تصویری عضو این شورا هستند ادامه داد: با نهایی شدن بررسی و تصویب اساسنامه این شورا شاهد تحول در حوزه تولید محتوای تصویری و حذف موازی کاری در این زمینه خواهیم بود.
حدود ۵۰۰ هنرمند حرفه ای و متخصص در بخش های مختلف از جمله فیلمنامه نویسی، گریم، طراحی صحنه، کارگردانی، طراحی لباس، فیلمبرداری، صداربرداری، تدوین و بخش های مختلف مرتبط با تولید فیلم وجود دارد.
در حال حاضر سینمای ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینمای تربیت با ۵۰۰ صندلی و سینمای آیه با ۱۴۰ صندلی سه سینمای فعال شهر قم است.
۱۲ موسسه فرهنگی هنری فیلم سازی، ۹ آموزشگاه آزاد سینمایی و ۲ انجمن سینما جوان و انجمن پویانمایی در قم فعال است و پیش بینی می شود تا پایان امسال تعداد موسسه های تک منظوره هنری سینمایی استان در زمینه های تجسمی، نمایشی، موسیقی، مد و لباس و فیلمسازی به طور میانگین رشد ۱۷۰ درصدی داشته باشد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.