معاون وزیر ارشاد در قم:

عفاف و حجاب مسئله نخست کشور است

معاون وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب مسئله یک کشور است و تعارف هم نداریم گفت: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همت انقلابی و غیرت دینی درحال اصلاح امور است و از برادران ارزشی در قم توقع داریم اولاً صحت و سقم برخی مسائل حاشیه‌ای را بررسی کنند و ثانیاً نسبت‌به سایر اقدامات وزارتخانه ارزیابی کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عفاف و حجاب مسئله نخست کشور است
شناسه : 52702 | انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید محمد هاشمی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که ظهر امروز در تالار شهید آوینی اداره‌کل ارشاد برگزار شد، در سخنانی با اشاره به تودیع حسینی کاشانی مدیرکل سابق ارشاد قم، گفت: این آمد و شدها طبیعی است، بعضی از رفتن‌ها دلیل بر نقصان نیست و برای استفاده در جای دیگر و ایجاد یک هوای تازه در جایگاه قبلی است.

وی به ایجاد ثبات در اداره‌کل ارشاد قم بعد از یک دوره ملتهب اشاره کرد و گفت: آقای حسینی کاشانی خدمات خوب و ارزشمندی داشت؛ هم اداره ارشاد قم را به یک نقطه ثبات رساند و هم در باب ارتباط با دفاتر مراجع و بدنه روحانیت موفق بود.

معاون امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آقای حسینی کاشانی در معاونت امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهد داشت و ان‌شاءالله تجارب خود را در اختیار مدیران جوان و در مسیر رشد قرار می‌دهد.

هاشمی در ادامه به معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پرداخت و گفت: آقای عموزاده هم شخصیت کاملاً فرهنگی دارند و هم برآمده از تجارب خوب مدیریتی در عرصه‌های فرهنگی و هنری هستند.

وی افزود: در اوایل دوران حضورم در وزارت فرهنگ از آقای عموزاده برای حضور در وزارتخانه دعوت کردم اما به‌دلیل توفیق هم‌جواری با حضرت معصومه(ع) نپذیرفت.

تصاویر آیین تودیع حسینی کاشانی و معارفه امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

معاون امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره دوازده خواسته وزیر فرهنگ در حکم انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، گفت: عهد و میثاق ما با آقای عموزاده همین ۱۲ بند است و مجدانه پیگیر هستیم که همه موارد را به سرانجام برسانند.

هاشمی در ادامه به شخصیت بین‌المللی قم اشاره کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم موظف است علاوه بر کارهای مرسوم اداری با حوزه انقلابی برای ارتزاق مجموعه ارشاد از حوزه‌های علمیه به عنوان عقبه نظری نظام، تعامل و اتصال جدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ناگفته پیداست که مسئله دولت آیت‌الله رئیسی، حفظ ارزش‌های دینی، رویکردهای انقلابی و ارزش‌های بومی است، در این راستا هیچ لکنت زبانی هم نداریم و واضح هم بیان کردیم.

معاون امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اصلاح امور گذشته نیازمند زمان و تلاش است و به هیچ عنوان ناقض عهد ما نیست.

هاشمی با اشاره به برخی حاشیه‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: سال گذشته ما فقط متولی برگزاری جشنواره بودیم و هیچ نقشی در تولید فیلم‌ها نداشتیم.  

وی همچنین به استقبال خوب مردمی از سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و گفت: امسال ۲۱۱ میلیارد تومان مجموع فروش نمایشگاه کتاب بود. امسال علاوه بر حضور خوب ناشران داخلی و خارجی، در باب عدالت فرهنگی، پالایش کتاب‌ها و حتی سالم‌سازی فضای نمایشگاه و عفاف و حجاب اقدامات ویژه‌ای انجام شد.

تصاویر آیین تودیع حسینی کاشانی و معارفه امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

معاون وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب مسئله یک کشور است و تعارف هم نداریم، گفت: یکی از مباحث اولویت‌دار ما همین مسئله در کشور است و وزارت ارشاد وظیفه دارد این راستا گام بردارد.

هاشمی افزود: با این وجود، گاهی یک فریم عکس و ۱۵ ثانیه یک صحبت ناشایست، جریان رسانه‌ای را متوجه خود می‌کند در حالی که رسانه انقلابی و متعهد باید بتواند اولاً یک قرائت کامل و جامع از موضوع داشته باشد و بعد عکس‌العمل نشان دهد.

وی تصریح کرد: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همت انقلابی و غیرت دینی درحال اصلاح امور است و از برادران ارزشی در قم توقع داریم اولاً صحت و سقم برخی مسائل حاشیه‌ای را بررسی کنند و ثانیاً به نسبت سایر اقدامات وزارتخانه سنجیده شود.

خبرنگار: سید حمیدرضا منتظری

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.