معاون وزیر ارشاد در قم:

عفاف و حجاب مسئله نخست کشور است

معاون وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب مسئله یک کشور است و تعارف هم نداریم گفت: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همت انقلابی و غیرت دینی درحال اصلاح امور است و از برادران ارزشی در قم توقع داریم اولاً صحت و سقم برخی مسائل حاشیه‌ای را بررسی کنند و ثانیاً نسبت‌به سایر اقدامات وزارتخانه ارزیابی کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عفاف و حجاب مسئله نخست کشور است
شناسه : 52702 | انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید محمد هاشمی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که ظهر امروز در تالار شهید آوینی اداره‌کل ارشاد برگزار شد، در سخنانی با اشاره به تودیع حسینی کاشانی مدیرکل سابق ارشاد قم، گفت: این آمد و شدها طبیعی است، بعضی از رفتن‌ها دلیل بر نقصان نیست و برای استفاده در جای دیگر و ایجاد یک هوای تازه در جایگاه قبلی است.

وی به ایجاد ثبات در اداره‌کل ارشاد قم بعد از یک دوره ملتهب اشاره کرد و گفت: آقای حسینی کاشانی خدمات خوب و ارزشمندی داشت؛ هم اداره ارشاد قم را به یک نقطه ثبات رساند و هم در باب ارتباط با دفاتر مراجع و بدنه روحانیت موفق بود.

معاون امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آقای حسینی کاشانی در معاونت امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهد داشت و ان‌شاءالله تجارب خود را در اختیار مدیران جوان و در مسیر رشد قرار می‌دهد.

هاشمی در ادامه به معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پرداخت و گفت: آقای عموزاده هم شخصیت کاملاً فرهنگی دارند و هم برآمده از تجارب خوب مدیریتی در عرصه‌های فرهنگی و هنری هستند.

وی افزود: در اوایل دوران حضورم در وزارت فرهنگ از آقای عموزاده برای حضور در وزارتخانه دعوت کردم اما به‌دلیل توفیق هم‌جواری با حضرت معصومه(ع) نپذیرفت.

تصاویر آیین تودیع حسینی کاشانی و معارفه امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

معاون امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره دوازده خواسته وزیر فرهنگ در حکم انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، گفت: عهد و میثاق ما با آقای عموزاده همین ۱۲ بند است و مجدانه پیگیر هستیم که همه موارد را به سرانجام برسانند.

هاشمی در ادامه به شخصیت بین‌المللی قم اشاره کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم موظف است علاوه بر کارهای مرسوم اداری با حوزه انقلابی برای ارتزاق مجموعه ارشاد از حوزه‌های علمیه به عنوان عقبه نظری نظام، تعامل و اتصال جدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ناگفته پیداست که مسئله دولت آیت‌الله رئیسی، حفظ ارزش‌های دینی، رویکردهای انقلابی و ارزش‌های بومی است، در این راستا هیچ لکنت زبانی هم نداریم و واضح هم بیان کردیم.

معاون امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اصلاح امور گذشته نیازمند زمان و تلاش است و به هیچ عنوان ناقض عهد ما نیست.

هاشمی با اشاره به برخی حاشیه‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: سال گذشته ما فقط متولی برگزاری جشنواره بودیم و هیچ نقشی در تولید فیلم‌ها نداشتیم.  

وی همچنین به استقبال خوب مردمی از سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و گفت: امسال ۲۱۱ میلیارد تومان مجموع فروش نمایشگاه کتاب بود. امسال علاوه بر حضور خوب ناشران داخلی و خارجی، در باب عدالت فرهنگی، پالایش کتاب‌ها و حتی سالم‌سازی فضای نمایشگاه و عفاف و حجاب اقدامات ویژه‌ای انجام شد.

تصاویر آیین تودیع حسینی کاشانی و معارفه امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

معاون وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب مسئله یک کشور است و تعارف هم نداریم، گفت: یکی از مباحث اولویت‌دار ما همین مسئله در کشور است و وزارت ارشاد وظیفه دارد این راستا گام بردارد.

هاشمی افزود: با این وجود، گاهی یک فریم عکس و ۱۵ ثانیه یک صحبت ناشایست، جریان رسانه‌ای را متوجه خود می‌کند در حالی که رسانه انقلابی و متعهد باید بتواند اولاً یک قرائت کامل و جامع از موضوع داشته باشد و بعد عکس‌العمل نشان دهد.

وی تصریح کرد: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همت انقلابی و غیرت دینی درحال اصلاح امور است و از برادران ارزشی در قم توقع داریم اولاً صحت و سقم برخی مسائل حاشیه‌ای را بررسی کنند و ثانیاً به نسبت سایر اقدامات وزارتخانه سنجیده شود.

خبرنگار: سید حمیدرضا منتظری

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.