اسکان ۱۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی اوقاف قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی بیش از ۱۰ هزار نفر از مسافران و زائران ورودی در مراکز اقامتی اوقاف اسکان پیدا کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اسکان ۱۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی اوقاف قم
شناسه : 49448 | انتشار : ۰۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اوقاف قم، حجت الاسلام عباس اسکندری روز چهارشنبه در گفت‌وگویی بیان کرد: در بیش از ۴۰ بقعه متبرکه قم، طرح آرامش بهاری ویژه نوروز ۱۴۰۱ با محوریت ۴ بقعه شاخص در حال انجام است.

وی با اشاره به طرح آرامش بهاری به عنوان یکی از مهمترین سرفصل‌های سازمان اوقاف اظهار کرد: این برنامه با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تدوین و اجرایی می‌شود و افزون بر ۶۵ مبلغ، در قالب«خیمه های معرفت» برنامه های فرهنگی، آموزشی و مشاوره ای برای نوجوانان و جوانان انجام می دهند و در بیش از ۸۰ بقعه نیز نماز جماعت اقامه می شود.

اسکندری با اشاره فعالیت مراکز افق اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در اسکان، حمایت‌های پزشکی و دارویی و توزیع بسته‌های معیشتی به افراد مستضعف، تصریح کرد: مراکز اقامتی این اداره کل از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی بیش از ۱۰ هزار نفر از مسافران و زائران ورودی به قم را اسکان داده که جدا از ظرفیت اسکان بقاع متبرکه شاخص استان است.

مدیرکل اوقاف قم و امور خیریه قم بیان داشت: بقاع متبرکه امامزاده جمال الدین(ع) در کمربندی اراک، پنج امامزاده در پیرامون مسجد جمکران، امامزاده قلعه چم در مسیر قم-نیزار، امامزاده جعفر زواریون در محور قم-اراک، مهمترین بقاع متبرکه این استان در اسکان مسافران نوروزی است که طرح آرامش بهاری در حال اجرات.

اسکندری با اشاره به رویکرد اوقاف و امور خیریه قم بر توسعه مراکز اقامتی، تصریح کرد: به‌دلیل قیمت پایین تر مراکز اقامتی این اداره کل و رغبت بخش مهمی از مردم به برای اسکان در چنین فضاهایی، توسعه مراکز اقامتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه فرهنگ‌سازی نسبت به ترویج وقف و معرفی بقاع متبرکه را از برنامه‌های جاری این اداره کل در طول سال دانست.

وی با اشاره به اقدامات اوقاف و امور خیریه قم ویژه نیمه شعبان و تحویل سال، تصریح کرد: مردم در دو آیین نیمه شعبان و تحویل سال استقبال و رغبت بالایی برای حضور در بقاع متبرکه قم نشان دادند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.