اسکان ۱۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی اوقاف قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی بیش از ۱۰ هزار نفر از مسافران و زائران ورودی در مراکز اقامتی اوقاف اسکان پیدا کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اسکان ۱۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی اوقاف قم
شناسه : 49448 | انتشار : ۰۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اوقاف قم، حجت الاسلام عباس اسکندری روز چهارشنبه در گفت‌وگویی بیان کرد: در بیش از ۴۰ بقعه متبرکه قم، طرح آرامش بهاری ویژه نوروز ۱۴۰۱ با محوریت ۴ بقعه شاخص در حال انجام است.

وی با اشاره به طرح آرامش بهاری به عنوان یکی از مهمترین سرفصل‌های سازمان اوقاف اظهار کرد: این برنامه با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تدوین و اجرایی می‌شود و افزون بر ۶۵ مبلغ، در قالب«خیمه های معرفت» برنامه های فرهنگی، آموزشی و مشاوره ای برای نوجوانان و جوانان انجام می دهند و در بیش از ۸۰ بقعه نیز نماز جماعت اقامه می شود.

اسکندری با اشاره فعالیت مراکز افق اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در اسکان، حمایت‌های پزشکی و دارویی و توزیع بسته‌های معیشتی به افراد مستضعف، تصریح کرد: مراکز اقامتی این اداره کل از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی بیش از ۱۰ هزار نفر از مسافران و زائران ورودی به قم را اسکان داده که جدا از ظرفیت اسکان بقاع متبرکه شاخص استان است.

مدیرکل اوقاف قم و امور خیریه قم بیان داشت: بقاع متبرکه امامزاده جمال الدین(ع) در کمربندی اراک، پنج امامزاده در پیرامون مسجد جمکران، امامزاده قلعه چم در مسیر قم-نیزار، امامزاده جعفر زواریون در محور قم-اراک، مهمترین بقاع متبرکه این استان در اسکان مسافران نوروزی است که طرح آرامش بهاری در حال اجرات.

اسکندری با اشاره به رویکرد اوقاف و امور خیریه قم بر توسعه مراکز اقامتی، تصریح کرد: به‌دلیل قیمت پایین تر مراکز اقامتی این اداره کل و رغبت بخش مهمی از مردم به برای اسکان در چنین فضاهایی، توسعه مراکز اقامتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه فرهنگ‌سازی نسبت به ترویج وقف و معرفی بقاع متبرکه را از برنامه‌های جاری این اداره کل در طول سال دانست.

وی با اشاره به اقدامات اوقاف و امور خیریه قم ویژه نیمه شعبان و تحویل سال، تصریح کرد: مردم در دو آیین نیمه شعبان و تحویل سال استقبال و رغبت بالایی برای حضور در بقاع متبرکه قم نشان دادند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.