احداث ۲۵۰۰ سازه آبخیزداری در قم

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به اینکه اکنون مدیریت و کنترل سازه‌های آبخیزداری به‌عنوان اولویت دنبال می‌شود، گفت: تا به امروز دو هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در قم احداث شده که ظرفیت کنترل سیلاب برخی از این سازه‌ها نیز تکمیل شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث ۲۵۰۰ سازه آبخیزداری در قم
شناسه : 48882 | انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، هادی دهقانی امروز در رزمایش ستادی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه سازه‌ های آبخیزداری اگر درست مدیریت نشود می‌تواند باعث ایجاد خطر شود، اظهار کرد: در این رزمایش، ما سازه‌های آبخیزداری و مخاطرات طبیعی و انسانی پیش رو در هنگام بروز سیلاب را بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امسال این رزمایش برای نخستین بار در استان قم درحال برگزاری است، مطرح کرد: امیدواریم نقاط ضعف را شناسایی کرده و در رزمایش‌های آینده شاهد رفع آن‌ها باشیم.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه وظیفه ذاتی آبخیزداری، کنترل سیل و رسوب است، مطرح کرد: وظیفه سازمانی ما پیشگیری از خطر سیل نیست بلکه ما به دنبال اجرای رزمایشی هستیم تا بتوانیم از خطرات احتمالی پیشگیری کنیم اما سیل و اتفاقات ناشی از آن بر عهده دیگر دستگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه سازه‌های آبخیزداری از دهه ۷۰ در استان قم احداث شده است، گفت: سال‌های نخست با توجه به امکاناتی که بود، سازه‌های زیادی احداث نشد اما اکنون تعداد سازه‌ها افزایش قابل توجهی داشته است و باید به مرحله کنترل و مدیریت این سازه‌ها ورود کنیم.

دهقانی با بیان اینکه شرح خدمات مشخصی را برای سازه‌ها درنظر گرفته‌ایم، افزود: دو هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در استان قم احداث شده و حجم کنترل سیلاب برخی از این سازه‌ها اکنون تکمیل است.

در پایان رزمایش، مدیران و مسئولان استانی با حضور در حوزه ی آبخیز ونارچ از سازه های آبخیزداری بازدید کردند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.