مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم معارفه شد

با پایان دوره هشت ساله حمیدرضا شیخ‌الاسلام، مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش معارفه شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم معارفه شد
شناسه : 46470 | انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قم طی آیینی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این آیین از تلاش‌های هشت ساله حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل سابق با اهدای لوحی تقدیر و علی رضا رحیمی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم معارفه شد.

شیخ‌الاسلام طی سخنانی در این مراسم، گفت: ۱۹ سال در داخل مدارس استان به عنوان مدیر و معلم و ۸ سال نیز در امور اجرایی آموزش و پرورش توفیق خدمت برای بنده حاصل شد.

وی ادامه داد: برای تمام کاستی ها و کمبودها در طول ۸ سال گذشته از خداوند متعال، فرهنگیان و دانش آموزان طلب بخشش می‌کنم.

وی در ادامه اظهار داشت: توسعه همه جانبه در آموزش و پرورش جز با تغییر در باورها ایجاد نخواهد شد، مقدمه توسعه در آموزش و پرورش رشد در ابعاد مختلف است.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش قم ابراز داشت: تربیت اسلامی دانش آموزان هدف اصلی آموزش و پرورش قم است و آموزش و پرورش ۱۲ سال فرصت دارد تا این مهم را عملیاتی کند.

وی با تأکید دوباره بر اهمیت مسئله تربیت اظهار داشت: ۱۱ دانش آموز المپیادی قم طی سال‌های اخیر مدال های رنگارنگی به دست آورده اند، با اینکه نخبه پروری یکی از اهداف آموزش و پرورش قم بود ولی مهم ترین مسئله در این نهاد، تربیت است.

در ادامه، علیرضا رحیمی مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم بیان کرد: قرآن، تربیت بدنی و هنر سه درسی است که هم اکنون در سطح نظام آموزش و پرورش کشور مورد غفلت واقع شده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های استان قم این است که ۹۵ درصد از دانش آموزان آن در شهرستان قم مشغول تحصیل هستند و بافت نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش نیز بسیار شاخص است.

وی یادآور شد: معلمان قم علاوه بر اینکه باید در تراز انقلاب اسلامی باشند باید با تولید محتوا و عملکرد نمونه خود در سطح کشور الگو باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران بهترین مکان برای پیاده سازی الگوی تربیت ۶ ساحتی آموزش و پرورش است، اضافه کرد: قم از نظر زیرساخت های آموزش مجازی در سطح کشور نمونه است.

رحیمی ابراز کرد: طبق سند تحول آموزش و پرورش یکی از وظایف این نهاد کمک به توسعه نظام اسلامی است که لازمه آن اطمینان خاطر معلمان از وضعیت معیشت و حفظ شان و جایگاه این افراد است.

به گفته وی، تمدن نوین اسلامی تا زمانی که آموزش و پرورش به وظایف زیرساختی خود به نحو مطلوب انجام ندهد، محقق نخواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.