مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم معارفه شد

با پایان دوره هشت ساله حمیدرضا شیخ‌الاسلام، مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش معارفه شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم معارفه شد
شناسه : 46470 | انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قم طی آیینی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این آیین از تلاش‌های هشت ساله حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل سابق با اهدای لوحی تقدیر و علی رضا رحیمی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم معارفه شد.

شیخ‌الاسلام طی سخنانی در این مراسم، گفت: ۱۹ سال در داخل مدارس استان به عنوان مدیر و معلم و ۸ سال نیز در امور اجرایی آموزش و پرورش توفیق خدمت برای بنده حاصل شد.

وی ادامه داد: برای تمام کاستی ها و کمبودها در طول ۸ سال گذشته از خداوند متعال، فرهنگیان و دانش آموزان طلب بخشش می‌کنم.

وی در ادامه اظهار داشت: توسعه همه جانبه در آموزش و پرورش جز با تغییر در باورها ایجاد نخواهد شد، مقدمه توسعه در آموزش و پرورش رشد در ابعاد مختلف است.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش قم ابراز داشت: تربیت اسلامی دانش آموزان هدف اصلی آموزش و پرورش قم است و آموزش و پرورش ۱۲ سال فرصت دارد تا این مهم را عملیاتی کند.

وی با تأکید دوباره بر اهمیت مسئله تربیت اظهار داشت: ۱۱ دانش آموز المپیادی قم طی سال‌های اخیر مدال های رنگارنگی به دست آورده اند، با اینکه نخبه پروری یکی از اهداف آموزش و پرورش قم بود ولی مهم ترین مسئله در این نهاد، تربیت است.

در ادامه، علیرضا رحیمی مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم بیان کرد: قرآن، تربیت بدنی و هنر سه درسی است که هم اکنون در سطح نظام آموزش و پرورش کشور مورد غفلت واقع شده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های استان قم این است که ۹۵ درصد از دانش آموزان آن در شهرستان قم مشغول تحصیل هستند و بافت نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش نیز بسیار شاخص است.

وی یادآور شد: معلمان قم علاوه بر اینکه باید در تراز انقلاب اسلامی باشند باید با تولید محتوا و عملکرد نمونه خود در سطح کشور الگو باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران بهترین مکان برای پیاده سازی الگوی تربیت ۶ ساحتی آموزش و پرورش است، اضافه کرد: قم از نظر زیرساخت های آموزش مجازی در سطح کشور نمونه است.

رحیمی ابراز کرد: طبق سند تحول آموزش و پرورش یکی از وظایف این نهاد کمک به توسعه نظام اسلامی است که لازمه آن اطمینان خاطر معلمان از وضعیت معیشت و حفظ شان و جایگاه این افراد است.

به گفته وی، تمدن نوین اسلامی تا زمانی که آموزش و پرورش به وظایف زیرساختی خود به نحو مطلوب انجام ندهد، محقق نخواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.