برگزاری کارگاه نقاشی خط «فاطمی» در قم +تصاویر

کارگاه دو روزه‌ نقاشی‌خط «فاطمی» با حضور روح‌الله دلخانی مدرس دانشگاه سوره و الزهرا با استقبال استادان و هنرمندان خوشنویس، گرافیست و نقاش قم مواجه شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری کارگاه نقاشی خط «فاطمی» در قم +تصاویر
شناسه : 45928 | انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، کارگاه نقاشی خط «فاطمی» با حضور روح الله دلخانی مدرس دانشگاه سوره و الزهرا و استادان و هنرمندان خوشنویس، گرافیست و نقاش قم برگزار شد.

استاد دلخانی در ابتدای این کارگاه که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شد به ملزومات و شرایط کار نقاشی‌‎خط از قبیل گارد نشستن، نکات جزئی اما پر اهمیت از جمله؛ فضای کار تا نوع زیردستی، صبر و استمرار در کار و تمرین اشاره کرد. دلخانی در این بخش همچنین انواع تکنیک‌های نقاشی‌خط، کاغذ و دیگر بسترهای کار و کار با مواد و ابزار مختلف را بررسی کرد.

بخش عملی کارگاه نیز با آموزش خط «ژوفا» که ابداعی استاد دلخانی بود، آغاز شد. این خط برگرفته از خطوط ایرانی‌ است و در تلفیق برخی قوائد خط چینی و ژاپنی‎ شکل گرفته است. در این بخش تأکید استاد دلخانی بر خلاقیت هنرجو، عدم تقلید محض از قواعد و پویایی در نگارش این خط بود.

در روز دوم برگزاری این کارگاه، روح الله دلخانی به آموزش ترکیب‌بندی، توجه به فضای منفی و کار با مواد مختلف از جمله؛ وایتکس،‌ مرکب، رنگ و ماژیک پرداخت.

از نکات قابل توجه این کارگاه استقبال و حضور اساتید خط و خوشنویسی قم از جمله علی رضائیان، زین العابدین اسماعیلی، رضا شیخ محمدی بود.

همچنین در میانه برگزاری کارگاه نقاشی خط فاطمی، حجت الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی از این کارگاه بازدید کرد.

واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری قم در آینده نزدیک و در ادامه این کارگاه، دوره پیشرفتۀ نقاشی خط را با حضور روح الله دلخانی برگزار می‌کند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.