اوقاف متولی طرح ساماندهی پروژه چهل اختران نیست

رئیس اوقاف ناحیه یک شهرستان قم گفت: اوقاف متولی طرح ساماندهی محله چهل اختران با محوریت بقعه امامزاده موسی مبرقع(ع) نیست و از ابتدا، شهرداری و راه‌وشهرسازی کار تملک اراضی را شروع کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اوقاف متولی طرح ساماندهی پروژه چهل اختران نیست
شناسه : 43465 | انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سید سجاد موسوی قیداری در جریان تور رسانه‌ای بازدید از بقاع متبرکه و در جمع خبرنگاران و عکاسان خبری رسانه‌های استانی در حرم امامزاده موسی مبرقع(ع)، اظهار کرد: طرح ساماندهی محله چهل اختران هر چند با محوریت حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) نه با درخواست اوقاف و نه با درخواست هیئت امنای بقعه تدوین و اجرایی شده است.

وی افزود: این مطالبه رهبر معظم انقلاب در سفر به قم طی سال ۱۳۸۹ بود که از غربت امامزادگان گلایه داشتند، بر این اساس اداره کل راه و شهرسازی و مجموعه استان، طرح ساماندهی محله چهل اختران را در دستور کار قرار دادند و پروژه مذکور در مساحتی بالغ بر ۴.۳ هکتار تدوین شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم با بیان اینکه بخشی از آزادسازی زمین‌های لازم برای اجرای این طرح اجرایی شده است گفت: اگر آزادسازی و اجرا و همچنین اعتبار لازم در اختیار اوقاف بود، پاسخگویی هم از اوقاف صورت می‌گرفت ولی از همان ابتدا، بخشی از کار توسط اداره کل راه و شهرسازی و قسمتی دیگر از سوی شهرداری انجام شده است.

وی ادامه داد: آزادسازی پلاک‌های مورد نیاز برای اجرای طرح به صورت پراکنده صورت گرفته و اگر به صورت محله‌ای انجام می‌شد، شاید زودتر به سرانجام می‌رسد ولی اکنون به خاطر افزایش قیمت‌ها، هنوز به پایان نرسیده است.

موسوی قیداری با بیان اینکه منابع مالی اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه بسیار محدود است گفت: نذورات و خیرات و حق الدفن، منابع درآمدی بقاع متبرکه هستند و اخیرا هم دفن اموات بسیار کاهش یافته و برخی موارد هم که صورت گرفته به صورت پیش خرید بوده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم عنوان کرد: نذورات ضریح در بسیاری از بقاع متبرکه، کفاف فعالیت‌های فرهنگی را هم نمی‌دهد بنابراین اگر بخواهیم در حوزه عمرانی فعالیت‌های چشمگیرتری داشته باشیم، نیازمند کمک‌های خیرین هستیم و در این زمینه، رسانه‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.