داوری جشنواره فیلم کودک‌ونوجوان توسط اعضای کانون پرورش فکری قم

دبیر هفته ملی کودک در استان قم با اشاره به مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در قم، گفت: تعدادی از اعضای فعال مراکز ده‌گانه کانون قم به داوری آثار این جشنواره پرداختند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
داوری جشنواره فیلم کودک‌ونوجوان توسط اعضای کانون پرورش فکری قم
شناسه : 42211 | انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، سید امیر طباطبایی با اشاره به اکران فیلم‌های سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در استان قم، اظهار کرد: این جشنواره از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برگزار شد.

وی تصریح کرد: ۱۰ فیلم کودک و نوجوان این جشنواره از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه در سینما ونوس قم اکران شد و کودکان و نوجوانان می‌توانند به طور رایگان این فیلم‌ها را تماشا کردند.

دبیر هفته ملی کودک در استان قم همچنین به نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان در داوری فیلم‌های این جشنواره اشاره کرد و گفت: تعدادی از اعضای فعال مراکز ده‌گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در میان ۷۴ داور ۶ تا ۱۶ ساله این جشنواره حضور داشتند.

طباطبایی افزود: داوران کودک و نوجوان این جشنواره پس از اکران هر فیلم با برگه‌هایی که در اختیار دارند از میان سه گزینه خوب، متوسط و ضعیف به هر فیلم رأی داده و در پایان جشنواره با جمع‌بندی ِ دبیرخانه این رویداد در استان قم، نتیجه آرای داوران کودک و نوجوان قمی اعلام خواهد شد.

وی در رابطه با لزوم ساخت آثار سینمای در ژانر کودک ونوجوان، تاکید کرد: یکی از کارکردهای مهم سینما ایجاد سرگرمی برای مخاطبان خود است و زبان سینما سرگرمی بسیار موثری برای کودکان است که بتوانیم از این سرگرمی استفاده کرده و مفاهیم اخلاقی و تربیتی در قالب این فیلم ها به کودکان منتقل کنیم.

دبیر هفته ملی کودک در استان قم خاطرنشان کرد: تولید فیلم اثرگذاری بسیاری روی مخاطب کودک و نوجوان دارد و به همین دلیل لازم است همانطور که برای بزرگسالان فیلم می‌سازیم برای کودکان هم فیلم بسازیم.

خاطرنشان می‌شود برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم همزمان با هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سطح شهر قم، روستاهای استان، مراکز کانون و فضای مجازی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قم افتتاح شد
بازدید رئیس سازمان محیط زیست از تالاب حوض سلطان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.