جمعیت سالمندان قم بیش از ۱۰۰ هزار نفر است/ ۲۰۰ سالمند قمی در خانه‌های سالمندان نگهداری می‌شوند

مدیرکل بهزیستی قم گفت: طبق بررسی‌ها جمعیت سالمند استان قم بیش از ۱۰۰ هزار تن است که حدود سه‌هزار و ۶۴ تن از خدمات بهزیستی در حوزه‌های توانبخشی و حمایتی بهزیستی قم برخوردار هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جمعیت سالمندان قم بیش از ۱۰۰ هزار نفر است/ ۲۰۰ سالمند قمی در خانه‌های سالمندان نگهداری می‌شوند
شناسه : 41510 | انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، مهدی پهلوانی با اشاره به نام‌گذاری نهم مهرماه به عنوان روز جهانی سالمندان، گفت: طبق بررسی‌ها جمعیت سالمند استان قم بیش از ۱۰۰ هزار تن است که از این تعداد حدود سه‌هزار و ۶۴ تن از خدمات بهزیستی در حوزه‌های توانبخشی و حمایتی بهزیستی قم برخوردار هستند.

وی همچنین از نگهداری ۲۰۰ سالمند در خانه‌های سالمندان استان و از فعالیت ۳ مرکز شبانه روزی، یک تیم ویزیت در منزل سالمندان و یک مرکز مراقبت در منزل خبر داد.

مدیر کل بهزیستی قم افزود: عمده خدمات بهزیستی به سالمندان شامل خدمات مددکاری، راهنمایی و مشاوره، ویزیت و ارائه خدمات توانبخشی در منزل، نگهداری، درمان و توانبخشی شبانه‌روزی سالمندان، پرداخت کمک هزینه نگهداری و مستمری به سالمندان نیازمند، پرداخت کمک هزینه درمان و حق پرستاری و توزیع لوازم کمک توانبخشی می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر ۷۴ درصد از سالمندان مقیم مراکز، کاملاً در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند و بیش از ۵۰ درصد سالمندان تحت پوشش مقیم در منازل واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

پهلوانی با اشاره به روند رو به رشد سالمندی در سال‌های اخیر، عنوان کرد: پدیده سالمندی طی ۴۲ سال از جمعیت ۵ درصد سالمندان در سال ۱۳۵۵ به جمعیت ۱۰ درصد سالمندان در سال ۱۳۹۸ رسیده و طبق پیش‌بینی‌ها ظرف ۲۲ سال آینده ۲۰ درصد و تا ۳۵ سال آینده یک سوم جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند که این شتاب منحصر به فرد در پیری جمعیت، احتیاج به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق و جامع دارد.

مدیر کل بهزیستی قم، «بهره‌مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال» را به عنوان شعار ملی روز سالمند اعلام کرد و رویکرد بهزیستی در زمینه خدمت به سالمندان را آگاه‌سازی در زمینه ترویج سبک زندگی سالم سالمندی، توانمندسازی، تکریم و ارتقای جایگاه خانوادگی و اجتماعی سالمندان و ترویج فرهنگ نگهداری سالمند در خانواده و گسترش مراکز روانه سالمندان برشمرد و از رسانه ها و صاحب نظران فرهنگی و دینی خواست در این زمینه با بهزیستی همکاری کنند.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.