جمعیت سالمندان قم بیش از ۱۰۰ هزار نفر است/ ۲۰۰ سالمند قمی در خانه‌های سالمندان نگهداری می‌شوند

مدیرکل بهزیستی قم گفت: طبق بررسی‌ها جمعیت سالمند استان قم بیش از ۱۰۰ هزار تن است که حدود سه‌هزار و ۶۴ تن از خدمات بهزیستی در حوزه‌های توانبخشی و حمایتی بهزیستی قم برخوردار هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جمعیت سالمندان قم بیش از ۱۰۰ هزار نفر است/ ۲۰۰ سالمند قمی در خانه‌های سالمندان نگهداری می‌شوند
شناسه : 41510 | انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، مهدی پهلوانی با اشاره به نام‌گذاری نهم مهرماه به عنوان روز جهانی سالمندان، گفت: طبق بررسی‌ها جمعیت سالمند استان قم بیش از ۱۰۰ هزار تن است که از این تعداد حدود سه‌هزار و ۶۴ تن از خدمات بهزیستی در حوزه‌های توانبخشی و حمایتی بهزیستی قم برخوردار هستند.

وی همچنین از نگهداری ۲۰۰ سالمند در خانه‌های سالمندان استان و از فعالیت ۳ مرکز شبانه روزی، یک تیم ویزیت در منزل سالمندان و یک مرکز مراقبت در منزل خبر داد.

مدیر کل بهزیستی قم افزود: عمده خدمات بهزیستی به سالمندان شامل خدمات مددکاری، راهنمایی و مشاوره، ویزیت و ارائه خدمات توانبخشی در منزل، نگهداری، درمان و توانبخشی شبانه‌روزی سالمندان، پرداخت کمک هزینه نگهداری و مستمری به سالمندان نیازمند، پرداخت کمک هزینه درمان و حق پرستاری و توزیع لوازم کمک توانبخشی می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر ۷۴ درصد از سالمندان مقیم مراکز، کاملاً در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند و بیش از ۵۰ درصد سالمندان تحت پوشش مقیم در منازل واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

پهلوانی با اشاره به روند رو به رشد سالمندی در سال‌های اخیر، عنوان کرد: پدیده سالمندی طی ۴۲ سال از جمعیت ۵ درصد سالمندان در سال ۱۳۵۵ به جمعیت ۱۰ درصد سالمندان در سال ۱۳۹۸ رسیده و طبق پیش‌بینی‌ها ظرف ۲۲ سال آینده ۲۰ درصد و تا ۳۵ سال آینده یک سوم جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند که این شتاب منحصر به فرد در پیری جمعیت، احتیاج به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق و جامع دارد.

مدیر کل بهزیستی قم، «بهره‌مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال» را به عنوان شعار ملی روز سالمند اعلام کرد و رویکرد بهزیستی در زمینه خدمت به سالمندان را آگاه‌سازی در زمینه ترویج سبک زندگی سالم سالمندی، توانمندسازی، تکریم و ارتقای جایگاه خانوادگی و اجتماعی سالمندان و ترویج فرهنگ نگهداری سالمند در خانواده و گسترش مراکز روانه سالمندان برشمرد و از رسانه ها و صاحب نظران فرهنگی و دینی خواست در این زمینه با بهزیستی همکاری کنند.

نوشته های مشابه
واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.