معماری منحصر به فرد خانه تاریخی آیت‌الله فیض

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به سابقه صد ساله برگزاری مراسم روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) در خانه تاریخی آیت‌الله فیض، گفت: گرمابه بزرگ این خانه تاریخی در دوران کشف حجاب ساخته شد تا زنان و نوامیس محل برای حفظ حجاب و عفاف خود از آن استفاده کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
معماری منحصر به فرد خانه تاریخی آیت‌الله فیض
شناسه : 39412 | انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹   پرینت

به‌گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی در بازدید از خانه تاریخی آیت‌الله حاج میرزا محمد فیض‌ قمی(ره)، اظهار کرد: خانه فیض دارای قسمت‌های مختلف از جمله دارای گرمابه‌ای بزرگ است که در واقعه کشف حجاب دوره رضاشاه پهلوی، گرمابه خانه فیض ساخته شد تا زنان و نوامیس محل برای حفظ حجاب و عفاف خود از آن استفاده کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان این‌که آیت‌الله فیض از بزرگان و  فقهای تشیع بوده است، ادامه داد: معظم‌له در تأسیس مدرسه تاریخی فیضیه در قم نقش مؤثر و قابل توجهی داشت.

ارجمندی با اشاره به اقدامات فکری و فرهنگی میرزا علی‌اکبر فیض، میرزا محمد فیض، میرزا عباس فیض، میرزا مهدی فیض، گفت: خاندان فیض همیشه منشأ آثار فرهنگی بوده‌اند و سابقه ‌صد ساله مراسم روضه‌خوانی سیدالشهدا (ع) در این بیت، خانه فیض را جزئی از میراث شیعی شهر قم تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خانه تاریخی آیت‌الله فیض در شهر قم با مساحتی حدود ۱۴۰۰ مترمربع مربوط به دوره قاجار از لحاظ فرم معماری منحصر به‌فرد است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.