معماری منحصر به فرد خانه تاریخی آیت‌الله فیض

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به سابقه صد ساله برگزاری مراسم روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) در خانه تاریخی آیت‌الله فیض، گفت: گرمابه بزرگ این خانه تاریخی در دوران کشف حجاب ساخته شد تا زنان و نوامیس محل برای حفظ حجاب و عفاف خود از آن استفاده کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
معماری منحصر به فرد خانه تاریخی آیت‌الله فیض
شناسه : 39412 | انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹   پرینت

به‌گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی در بازدید از خانه تاریخی آیت‌الله حاج میرزا محمد فیض‌ قمی(ره)، اظهار کرد: خانه فیض دارای قسمت‌های مختلف از جمله دارای گرمابه‌ای بزرگ است که در واقعه کشف حجاب دوره رضاشاه پهلوی، گرمابه خانه فیض ساخته شد تا زنان و نوامیس محل برای حفظ حجاب و عفاف خود از آن استفاده کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان این‌که آیت‌الله فیض از بزرگان و  فقهای تشیع بوده است، ادامه داد: معظم‌له در تأسیس مدرسه تاریخی فیضیه در قم نقش مؤثر و قابل توجهی داشت.

ارجمندی با اشاره به اقدامات فکری و فرهنگی میرزا علی‌اکبر فیض، میرزا محمد فیض، میرزا عباس فیض، میرزا مهدی فیض، گفت: خاندان فیض همیشه منشأ آثار فرهنگی بوده‌اند و سابقه ‌صد ساله مراسم روضه‌خوانی سیدالشهدا (ع) در این بیت، خانه فیض را جزئی از میراث شیعی شهر قم تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خانه تاریخی آیت‌الله فیض در شهر قم با مساحتی حدود ۱۴۰۰ مترمربع مربوط به دوره قاجار از لحاظ فرم معماری منحصر به‌فرد است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.