ارائه تسهیلات به معتادان بهبود یافته در قم

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی قم از پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی و همچنین حمایت‌های بیمه از معتادان بهبود یافته این استان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ارائه تسهیلات به معتادان بهبود یافته در قم
شناسه : 38450 | انتشار : ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی قم، محمد علیمرادی از پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی و همچنین حمایت‌های بیمه از معتادان بهبود یافته این استان خبر داد و افزود: افراد معتاد که اقدام به‌ترک کرده‌اند یک سال پس از بهبود می‌توانند ۵۰۰ میلیون ریال وام خوداشتغالی از بهزیستی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: پرداخت حق بیمه بهبود یافتگان شاغل نیز توسط بهزیستی از هفت به ۹ سال افزایش یافته است که سازمان بهزیستی به‌کارفرمایان و صاحبان صنایعی که این افراد را به‌کار بگیرند پرداخت می‌کند و حتی جهت تشویق کارفرمایان نیز تسهیلات کارفرمایی به‌کارفرما و حقوق معادل قانون کار به‌این افراد پرداخت می‌شود.

معاون بهزیستی قم افزود: زنان بهبودیافته سرپرست خانواده نیز تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و تا زمان توانمندشدن مستمری دریافت خواهند کرد و زنان و مردانی که در مراکز بازتوانی و درمان حضور دارند هم تا زمان توانمندی تحت نظر بهزیستی هستند و حتی خانواده‌های آن‌ها تا زمان خودکفایی از این مستمری بهره‌مند خواهند شد.

وی درخصوص فرایند دریافت این تسهیلات، گفت: کسانی که در مراکز زیر نظارت بهزیستی موفق به‌ترک شده‌اند و بهبود یافته و بر درمان ماندگار شده‌اند، با مراجعه به‌مددکاران و کارشناسان واحد اعتیاد در مراکز تأمین و توسعه تشکیل پرونده می‌دهند و بعداز بررسی مستندها توسط واحد اشتغال اداره مشارکت‌های مردمی پرونده جهت اخذ تسهیلات به‌بانک‌های عامل ارسال می‌شود.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.