فعالیت ۵۴۰۰ کارگاه صنایع‌ دستی در قم

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به فعالیت ۵۴۰۰ کارگاه صنایع دستی در قم، گفت: به دلیل شرایط کرونایی برخی کارگاه‌های صنایع‌ دستی با آسیب‌های جدی مواجه شده‌ و بسیاری از کارگران بیکار شده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت ۵۴۰۰ کارگاه صنایع‌ دستی در قم
شناسه : 36834 | انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲   پرینت

به‌گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قم، علیرضا ارجمندی با اشاره به فعالیت ۵۴۰۰ کارگاه صنایع دستی در قم، اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونایی برخی کارگاه‌های صنایع‌ دستی با آسیب‌های جدی مواجه شده‌ و بسیاری از کارگران بیکار شده‌اند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قم، گفت: برای حمایت از کارگاه‌های صنایع‌ دستی سه نوع تسهیلات شامل وام روستایی ۱۶ میلیارد ریالی، وام مشاغل‌خانگی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی و ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بنیاد برکت پرداخت شده است.

ارجمندی با بیان این‌که تسهیلات بنیاد برکت به ۲۰ متقاضی در ۱۶ رشته اعطا شده است، گفت: با مذاکراتی که با بنیاد برکت داشتیم مقرر شد، تعداد بیشتری از متقاضیان صنایع‌دستی مورد حمایت این بنیاد قرار گیرند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان گفت: تسهیلات بنیاد برکت تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و با کارمزد ۴ درصد، در جهت حمایت از مشاغل خانگی و با هدف ارتقای فعالیت‌های تولیدی در بخش صنایع‌دستی پرداخت می‌شود.

ارجمندی عنوان کرد: کارگاه‌های صنایع‌دستی متقاضی دریافت این تسهیلات از سوی معاونت صنایع‌‌دستی استان معرفی و پس از ارزیابی و بررسی شرایط آن و طی مراحل قانونی تسهیلات حمایتی دریافت می‌کنند که صنایع‌‌دستی به‌رغم فعالیت‌های صورت گرفته در این مدت همچنان نیازمند حمایت‌های دولتی است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.