فعالیت ۵۴۰۰ کارگاه صنایع‌ دستی در قم

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به فعالیت ۵۴۰۰ کارگاه صنایع دستی در قم، گفت: به دلیل شرایط کرونایی برخی کارگاه‌های صنایع‌ دستی با آسیب‌های جدی مواجه شده‌ و بسیاری از کارگران بیکار شده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت ۵۴۰۰ کارگاه صنایع‌ دستی در قم
شناسه : 36834 | انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲   پرینت

به‌گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قم، علیرضا ارجمندی با اشاره به فعالیت ۵۴۰۰ کارگاه صنایع دستی در قم، اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونایی برخی کارگاه‌های صنایع‌ دستی با آسیب‌های جدی مواجه شده‌ و بسیاری از کارگران بیکار شده‌اند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قم، گفت: برای حمایت از کارگاه‌های صنایع‌ دستی سه نوع تسهیلات شامل وام روستایی ۱۶ میلیارد ریالی، وام مشاغل‌خانگی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی و ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بنیاد برکت پرداخت شده است.

ارجمندی با بیان این‌که تسهیلات بنیاد برکت به ۲۰ متقاضی در ۱۶ رشته اعطا شده است، گفت: با مذاکراتی که با بنیاد برکت داشتیم مقرر شد، تعداد بیشتری از متقاضیان صنایع‌دستی مورد حمایت این بنیاد قرار گیرند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان گفت: تسهیلات بنیاد برکت تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و با کارمزد ۴ درصد، در جهت حمایت از مشاغل خانگی و با هدف ارتقای فعالیت‌های تولیدی در بخش صنایع‌دستی پرداخت می‌شود.

ارجمندی عنوان کرد: کارگاه‌های صنایع‌دستی متقاضی دریافت این تسهیلات از سوی معاونت صنایع‌‌دستی استان معرفی و پس از ارزیابی و بررسی شرایط آن و طی مراحل قانونی تسهیلات حمایتی دریافت می‌کنند که صنایع‌‌دستی به‌رغم فعالیت‌های صورت گرفته در این مدت همچنان نیازمند حمایت‌های دولتی است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.