اولویت تکمیل ایستگاه‌های متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به آخرین وضعیت ساخت ایستگاه‌های فاز نخست خط یک، گفت: در طول این مسیر، شش ایستگاه وجود دارد که دو ایستگاه میدان مطهری و کشاورز در مراحل پایانی ساخت است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اولویت تکمیل ایستگاه‌های متروی قم
شناسه : 36323 | انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، منصور درویشی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو قم، اظهار داشت: فاز نخست پروژه به طول شش کیلومتر، شامل شش ایستگاه از محل دپو قلعه کامکار شروع و به میدان مطهری ختم می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: ۲ ایستگاه مطهری و میدان کشاورز به‌صورت ۱۰۰ درصدی و ۴ ایستگاه دیگر نیز تا مرحله تکمیل سازه اصلی به‌عنوان ایستگاه عبوری ساخته می‌شود.

وی با اشاره به برداشتن گام‌های مثبت در حوزه تجهیزات تصریح کرد: بخشی از ساختمان‌های دپو نیز جهت تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای تکمیل و یک پست برق ۶۳ به ۲۰ کیلوولت نیز برای برق‌رسانی به پروژه تکمیل و در مدار قرار می‌گیرد.

درویشی یادآور شد: در بخش تأمین تجهیزات با توجه به موانع خرید خارجی و تحریم‌های موجود، انحراف نسبت به برنامه زمان‌بندی زیاد است که در این راستا تلاش می‌شود با رفع موانع و تزریق نقدینگی هرچه سریع‌تر انحراف موجود به حداقل برسد.

وی در خصوص تجهیزات تأمین توان نیز گفت: برای خرید سوییچ گیرهای دی سی، رکتیفایر و ترانس‌های TPS قراردادهایی منعقد شده و مبلغی به‌عنوان پیش‌پرداخت نیز پرداخت شده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.