اولویت تکمیل ایستگاه‌های متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به آخرین وضعیت ساخت ایستگاه‌های فاز نخست خط یک، گفت: در طول این مسیر، شش ایستگاه وجود دارد که دو ایستگاه میدان مطهری و کشاورز در مراحل پایانی ساخت است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اولویت تکمیل ایستگاه‌های متروی قم
شناسه : 36323 | انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، منصور درویشی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو قم، اظهار داشت: فاز نخست پروژه به طول شش کیلومتر، شامل شش ایستگاه از محل دپو قلعه کامکار شروع و به میدان مطهری ختم می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: ۲ ایستگاه مطهری و میدان کشاورز به‌صورت ۱۰۰ درصدی و ۴ ایستگاه دیگر نیز تا مرحله تکمیل سازه اصلی به‌عنوان ایستگاه عبوری ساخته می‌شود.

وی با اشاره به برداشتن گام‌های مثبت در حوزه تجهیزات تصریح کرد: بخشی از ساختمان‌های دپو نیز جهت تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای تکمیل و یک پست برق ۶۳ به ۲۰ کیلوولت نیز برای برق‌رسانی به پروژه تکمیل و در مدار قرار می‌گیرد.

درویشی یادآور شد: در بخش تأمین تجهیزات با توجه به موانع خرید خارجی و تحریم‌های موجود، انحراف نسبت به برنامه زمان‌بندی زیاد است که در این راستا تلاش می‌شود با رفع موانع و تزریق نقدینگی هرچه سریع‌تر انحراف موجود به حداقل برسد.

وی در خصوص تجهیزات تأمین توان نیز گفت: برای خرید سوییچ گیرهای دی سی، رکتیفایر و ترانس‌های TPS قراردادهایی منعقد شده و مبلغی به‌عنوان پیش‌پرداخت نیز پرداخت شده است.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.