جزئیات آتش‌سوزی در کارخانه الکل قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: اگر رشادت عوامل و نیروهای جان‌برکف آتش‌نشانی نبود، در این حادثه به علت وجود مخازن الکل احتمال وقوع فاجعه‌ای عظیم بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات آتش‌سوزی در کارخانه الکل قم
شناسه : 35888 | انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حمید کریمی با بیان اینکه حریق ساعت‌ ۶ صبح ‌به آتش نشانی اعلام شده است، گفت: با توجه به حجم و شدت این آتش سوزی و وجود مواد با قابلیت اشتعال بالا، آتش نشانی قم بلافاصله با تمام توان سنگین خود برای مهار این آتش سوزی وارد عمل شدند.

وی گفت: با توجه به وجود مواد اولیه فتالیک که پیش‌ساز تولید مواد پلاستیکی است، کار به سختی پیش رفت اما خوشبختانه با سرعت عمل همکاران آتش‌نشان از رسیدن حریق به مخازن الکل و سایر موارد قابل اشتعال جلوگیری شد.

وی افزود: متأسفانه شدت آتش به حدی بود که بیش از ۱۵۰ نفر حتی با فراخوان نیروهای شیفت به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه بیش از ۲۰ دستگاه ماشین آتش‌نشانی عملیاتی به محل اعزام شد که یکی از خودروهای به طور کامل دچار حریق شد، ابراز کرد: متأسفانه در این حادثه سه تن از عوامل آتش‌نشانی مصدوم شدند که یکی از آنان سر صحنه به‌صورت سرپایی، یکی بعد از انتقال به بیمارستان مرخص و نفر سوم نیز متأسفانه به علت شدت سوختگی در بیمارستان بستری‌شده است.

کریمی ادامه داد: اگر رشادت عوامل و نیروهای جان‌برکف آتش‌نشانی نبود، در این حادثه به علت وجود مخازن الکل احتمال وقوع فاجعه‌ای عظیم بود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت این حادثه تصریح کرد: هم‌اکنون آتش مهارشده و بعد از لکه‌گیری در حال ایمن‌سازی هستیم و بعد از حضور کارشناسان علت این حادثه مشخص خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر همکاری برخی از دستگاه‌ها در اطفای حریق در این حادثه، یادآور شد: تانکرهای شرکت آبفا، خودروی آب‌رسان سپاه و عوامل خدمات شهری شهرداری قم نیز در این حادثه با حضور مستمر همکاری لازم را داشته‌اند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.