جزئیات آتش‌سوزی در کارخانه الکل قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: اگر رشادت عوامل و نیروهای جان‌برکف آتش‌نشانی نبود، در این حادثه به علت وجود مخازن الکل احتمال وقوع فاجعه‌ای عظیم بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات آتش‌سوزی در کارخانه الکل قم
شناسه : 35888 | انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حمید کریمی با بیان اینکه حریق ساعت‌ ۶ صبح ‌به آتش نشانی اعلام شده است، گفت: با توجه به حجم و شدت این آتش سوزی و وجود مواد با قابلیت اشتعال بالا، آتش نشانی قم بلافاصله با تمام توان سنگین خود برای مهار این آتش سوزی وارد عمل شدند.

وی گفت: با توجه به وجود مواد اولیه فتالیک که پیش‌ساز تولید مواد پلاستیکی است، کار به سختی پیش رفت اما خوشبختانه با سرعت عمل همکاران آتش‌نشان از رسیدن حریق به مخازن الکل و سایر موارد قابل اشتعال جلوگیری شد.

وی افزود: متأسفانه شدت آتش به حدی بود که بیش از ۱۵۰ نفر حتی با فراخوان نیروهای شیفت به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه بیش از ۲۰ دستگاه ماشین آتش‌نشانی عملیاتی به محل اعزام شد که یکی از خودروهای به طور کامل دچار حریق شد، ابراز کرد: متأسفانه در این حادثه سه تن از عوامل آتش‌نشانی مصدوم شدند که یکی از آنان سر صحنه به‌صورت سرپایی، یکی بعد از انتقال به بیمارستان مرخص و نفر سوم نیز متأسفانه به علت شدت سوختگی در بیمارستان بستری‌شده است.

کریمی ادامه داد: اگر رشادت عوامل و نیروهای جان‌برکف آتش‌نشانی نبود، در این حادثه به علت وجود مخازن الکل احتمال وقوع فاجعه‌ای عظیم بود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت این حادثه تصریح کرد: هم‌اکنون آتش مهارشده و بعد از لکه‌گیری در حال ایمن‌سازی هستیم و بعد از حضور کارشناسان علت این حادثه مشخص خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر همکاری برخی از دستگاه‌ها در اطفای حریق در این حادثه، یادآور شد: تانکرهای شرکت آبفا، خودروی آب‌رسان سپاه و عوامل خدمات شهری شهرداری قم نیز در این حادثه با حضور مستمر همکاری لازم را داشته‌اند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.