همایش بین‌المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» برگزار می‌شود

مدیر گروه فلسفۀ پژوهشکدۀ فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از برگزاری همایش بین‌المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» در قم خبر داد و گفت: این همایش از ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه به صورت مجازی برگزار می‌شود و به بررسی موضوعاتی نظیر «مفهوم مرگ»، « مفهوم جاودانگی» و «حیات پس از مرگ» می‌پردازد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همایش بین‌المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» برگزار می‌شود
شناسه : 33323 | انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد سوری امروز در نشست خبری همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» که در سالن کنفرانس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی به عنوان یکی از پژوهشکده‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کلان‌ طرح‌های مهم به بررسی موضوعات و مسائل فلسفی و الهیاتی می‌پردازد.

وی افزود: این پژوهشکده با توجه به برگزاری موفقیت آمیز همایش بین المللی «آموزه های دینی و مسئله نفس و بدن» در اسفندماه ۱۳۸۹، دومین همایش مربوط به کلان طرح «رابطه نفس و بدن» را با عنوان «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» برگزار می‌کند.

مدیر گروه فلسفۀ پژوهشکدۀ فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به زمان برگزاری همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت»، گفت: این همایش از دوازدهم تا چهاردهم اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و به موضوعاتی نظیر «مفهوم مرگ»، « مفهوم جاودانگی»، «ملاک این همانی شخصی»، «بقای پس از مرگ»، «حیات پس از مرگ» و حدود ۴۰ ریز عنوان به بررسی مسائل فلسفی، کلامی، عرفانی و الهیاتی در مسئله جاودانگی نفس می‌پردازد.

سوری از ارسال ۱۹۵ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۲۵ مقاله به زبان‌های فارسی و عربی و انگلیسی دریافت شد و مقالات برتر در روزهای همایش ارائه خواهند شد.

وی تصریح کرد: مجموعه کتاب‌های این همایش ۲۲ جلد هستند که از ۱۵ جلد در زمان برگزاری همایش رونمایی خواهد شد و بقیه کتاب ها، پس از برگزاری همایش انتشار خواهند یافت.

مدیر گروه فلسفۀ پژوهشکدۀ فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: تاکنون ۸ پیش نشست با عنوان‌های «نظریه‌های جاودانگی نفس در فلسفه و الهیات»، «رابطه انسان شناسی ملاصدرا با جاودانگی»، «عقلانیت و تعین کیفیت جاودانگی در فلسفه ملاصدرا»، «جاودانگی و خیال»، «ادله له و علیه تناسخ»، «جاودانگی در ادیان ابراهیمی»، «نقش جاودانگی در زیست اخلاقی» و «جاودانگی از منظر کانت» برگزار شده است.

سوری تصریح کرد: همچنین ۵ مصاحبه با استاد علی امینی نژاد، عبدالرسول عبودیت، محمد حسین حشمت‌پور، حسن رمضانی و آیت الله غلامرضا فیاضی در رابطه با «نفس» انجام شده است.

وی افزود: همچنین مقالات این همایش در نشست‌های تخصصی «این همانی»، «نفس و تجسم اعمال از منظر عرفان»، «باور به جاودانگی»، «جاودانگی از منظر کلام»، «مسئله مرگ» و «باور به تناسخ» ارائه می‌شود و «مقالات انگلیسی» هم در یک نشست ویژه بررسی می‌شود.

مدیر گروه فلسفۀ پژوهشکدۀ فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین به تشریح جدول برنامه همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» پرداخت و گفت: در مراسم افتتاحیه این همایش که روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند از ساعت ۸ تا ۱۱ در دانشگاه باقرالعلوم برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، استاد احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و سید یدالله یزدان‌پناه دبیر علمی همایش سخنرانی می‌کنند و مقاله پروفسور ماسیمو کامپانینی استاد فقید دانشگاه میلان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پروفسور اولریش رودلف استاد دانشگاه زوریخ نیز یکی از سخنرانان این همایش سه روزه است که در مورد جاودانگی از نگاه فارابی صحبت خواهد کرد و به صورت آنلاین ترجمه همزمان خواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.