همایش بین‌المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» برگزار می‌شود

مدیر گروه فلسفۀ پژوهشکدۀ فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از برگزاری همایش بین‌المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» در قم خبر داد و گفت: این همایش از ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه به صورت مجازی برگزار می‌شود و به بررسی موضوعاتی نظیر «مفهوم مرگ»، « مفهوم جاودانگی» و «حیات پس از مرگ» می‌پردازد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همایش بین‌المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» برگزار می‌شود
شناسه : 33323 | انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد سوری امروز در نشست خبری همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» که در سالن کنفرانس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی به عنوان یکی از پژوهشکده‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کلان‌ طرح‌های مهم به بررسی موضوعات و مسائل فلسفی و الهیاتی می‌پردازد.

وی افزود: این پژوهشکده با توجه به برگزاری موفقیت آمیز همایش بین المللی «آموزه های دینی و مسئله نفس و بدن» در اسفندماه ۱۳۸۹، دومین همایش مربوط به کلان طرح «رابطه نفس و بدن» را با عنوان «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» برگزار می‌کند.

مدیر گروه فلسفۀ پژوهشکدۀ فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به زمان برگزاری همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت»، گفت: این همایش از دوازدهم تا چهاردهم اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و به موضوعاتی نظیر «مفهوم مرگ»، « مفهوم جاودانگی»، «ملاک این همانی شخصی»، «بقای پس از مرگ»، «حیات پس از مرگ» و حدود ۴۰ ریز عنوان به بررسی مسائل فلسفی، کلامی، عرفانی و الهیاتی در مسئله جاودانگی نفس می‌پردازد.

سوری از ارسال ۱۹۵ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۲۵ مقاله به زبان‌های فارسی و عربی و انگلیسی دریافت شد و مقالات برتر در روزهای همایش ارائه خواهند شد.

وی تصریح کرد: مجموعه کتاب‌های این همایش ۲۲ جلد هستند که از ۱۵ جلد در زمان برگزاری همایش رونمایی خواهد شد و بقیه کتاب ها، پس از برگزاری همایش انتشار خواهند یافت.

مدیر گروه فلسفۀ پژوهشکدۀ فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: تاکنون ۸ پیش نشست با عنوان‌های «نظریه‌های جاودانگی نفس در فلسفه و الهیات»، «رابطه انسان شناسی ملاصدرا با جاودانگی»، «عقلانیت و تعین کیفیت جاودانگی در فلسفه ملاصدرا»، «جاودانگی و خیال»، «ادله له و علیه تناسخ»، «جاودانگی در ادیان ابراهیمی»، «نقش جاودانگی در زیست اخلاقی» و «جاودانگی از منظر کانت» برگزار شده است.

سوری تصریح کرد: همچنین ۵ مصاحبه با استاد علی امینی نژاد، عبدالرسول عبودیت، محمد حسین حشمت‌پور، حسن رمضانی و آیت الله غلامرضا فیاضی در رابطه با «نفس» انجام شده است.

وی افزود: همچنین مقالات این همایش در نشست‌های تخصصی «این همانی»، «نفس و تجسم اعمال از منظر عرفان»، «باور به جاودانگی»، «جاودانگی از منظر کلام»، «مسئله مرگ» و «باور به تناسخ» ارائه می‌شود و «مقالات انگلیسی» هم در یک نشست ویژه بررسی می‌شود.

مدیر گروه فلسفۀ پژوهشکدۀ فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین به تشریح جدول برنامه همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» پرداخت و گفت: در مراسم افتتاحیه این همایش که روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند از ساعت ۸ تا ۱۱ در دانشگاه باقرالعلوم برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، استاد احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و سید یدالله یزدان‌پناه دبیر علمی همایش سخنرانی می‌کنند و مقاله پروفسور ماسیمو کامپانینی استاد فقید دانشگاه میلان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پروفسور اولریش رودلف استاد دانشگاه زوریخ نیز یکی از سخنرانان این همایش سه روزه است که در مورد جاودانگی از نگاه فارابی صحبت خواهد کرد و به صورت آنلاین ترجمه همزمان خواهد شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.