مشاهده فلامینگوی کوچک برای نخستین بار در قم

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برای نخستین بار در قم فلامینگوی کوچک در تالاب مره مشاهده شد که این یک اتفاق کم‌نظیر در کشور به شمار می‌رود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مشاهده فلامینگوی کوچک برای نخستین بار در قم
شناسه : 33262 | انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، محمدرضا عابدی مقدم در سخنانی اظهار داشت: در سال‌های گذشته با ارتقای سطح حفاظتی تالاب مره به «منطقه شکار ممنوع» و آب‌گیری مناسب این تالاب، مهاجرت پرندگان به این زیستگاه ارزشمند افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۵ گونه پرنده در تالاب های استان قم مشاهده و رصد شده است، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در قم، پرنده کمیاب «فلامینگوی کوچک» توسط دو نفر از دوستداران طبیعت آقایان رحیمی و اکبری در تالاب مره مشاهده شد که این یک اتفاق کم نظیر در کشور است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: بر اساس اعلام کمیته ثبت پرندگان ایران، فلامینگوی کوچک به غیر از سال گذشته در تالاب شادگان خوزستان، آخرین بار ۱۱۶ سال پیش در تالاب های سیستان و بلوچستان مشاهده شده و این پرنده مهاجر یک گونه جدید برای قم و سومین ثبت این گونه در ایران است.

وی در پایان بر ضرورت تأمین حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان قم تأکید کرد و گفت: تالاب های قم در کریدور مهاجرتی پرندگان قرار گرفته و تأمین حقابه تالاب های قم، علاوه بر مقابله مؤثر با پدیده گرد و غبار در مرکز کشور، موجب بهبود وضعیت و حفاظت هرچه بهتر از این زیستگاههای طبیعی می شود.

نوشته های مشابه
برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در قم
برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد قم معرفی شدند
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.