مشاهده فلامینگوی کوچک برای نخستین بار در قم

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برای نخستین بار در قم فلامینگوی کوچک در تالاب مره مشاهده شد که این یک اتفاق کم‌نظیر در کشور به شمار می‌رود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مشاهده فلامینگوی کوچک برای نخستین بار در قم
شناسه : 33262 | انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، محمدرضا عابدی مقدم در سخنانی اظهار داشت: در سال‌های گذشته با ارتقای سطح حفاظتی تالاب مره به «منطقه شکار ممنوع» و آب‌گیری مناسب این تالاب، مهاجرت پرندگان به این زیستگاه ارزشمند افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۵ گونه پرنده در تالاب های استان قم مشاهده و رصد شده است، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در قم، پرنده کمیاب «فلامینگوی کوچک» توسط دو نفر از دوستداران طبیعت آقایان رحیمی و اکبری در تالاب مره مشاهده شد که این یک اتفاق کم نظیر در کشور است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: بر اساس اعلام کمیته ثبت پرندگان ایران، فلامینگوی کوچک به غیر از سال گذشته در تالاب شادگان خوزستان، آخرین بار ۱۱۶ سال پیش در تالاب های سیستان و بلوچستان مشاهده شده و این پرنده مهاجر یک گونه جدید برای قم و سومین ثبت این گونه در ایران است.

وی در پایان بر ضرورت تأمین حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان قم تأکید کرد و گفت: تالاب های قم در کریدور مهاجرتی پرندگان قرار گرفته و تأمین حقابه تالاب های قم، علاوه بر مقابله مؤثر با پدیده گرد و غبار در مرکز کشور، موجب بهبود وضعیت و حفاظت هرچه بهتر از این زیستگاههای طبیعی می شود.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.