آغاز عملیات هوادهی و پوشش‌دهی چمن فضای سبز شهر

شهر بیست/ مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آغاز عمليات هوادهی و پوشش‌دهی چمن فضای سبز شهر خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز عملیات هوادهی و پوشش‌دهی چمن فضای سبز شهر
شناسه : 32341 | انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به انجام عملیات هوادهی و پوشش دهی چمن فضای سبز سطح شهر، اظهار کرد: چندسالی است که چمن‌کاری در قم انجام نشده و به جای آن از گیاهان پوششی با سازگاری و مقاومت بهتر نسبت به شرایط اقلیمی قم استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: اما چمن‌های موجود باید با روش‌ها و شرایط مناسبی نگهداری شوند که از این رو یکی از کارها برای رشد بهتر ریشه‌های چمن و مقاوم سازی آن در برابر آفات و بیماریها، هوادهی و پوشش دهی با کود کمپوستی مناسب در چمن است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر عدم کاشت چمن در فضای سبز شهر به دلیل مصرف بالای منابع آب، استفاده از روش هوادهی را در همین راستا دانست و گفت: برای این کار از دستگاه هوادهی استفاده می‌شود که چندسالی است توسط پیمانکاران فضای سبز تهیه شده و استفاده می‌شود.

جوادیان خاطرنشان کرد: شرایط رشد گیاه و چمن که در اثر رفت و آمدهای انسانی کوبیده می‌شود مناسب نیست و در هوادهی قسمتی از خاک به همراه ریشه‌های کوبیده شده و ساقه‌های خشک توسط تیغه‌های گرد و لوله‌ای و توخالی دستگاه هواده از زمین بیرون آورده شده و تعداد زیادی حفره ۵ تا ۱۰ سانتی در بستر ایجاد می‌شود و سپس با کود کمپوستی پر شده و این حفرات محل مناسبی برای رشد ریشه‌های جدید و تغذیه چمن خواهد بود.

وی بیان کرد: این کار عموماً یک بار در سال انجام شده و سلامت چمن را افزایش داده و شرایط چمن را بهبود خواهد بخشید و با از بین بردن لایه سخت سطحی، امکان نفوذ آب به داخل خاک و رسیدن به ریشه‌های چمن را فراهم کرده و از تجمع آب در سطح چمن که باعث هدر رفت سطحی آب می‌شود، جلوگیری می‌کند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.