آغاز عملیات هوادهی و پوشش‌دهی چمن فضای سبز شهر

شهر بیست/ مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آغاز عمليات هوادهی و پوشش‌دهی چمن فضای سبز شهر خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز عملیات هوادهی و پوشش‌دهی چمن فضای سبز شهر
شناسه : 32341 | انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به انجام عملیات هوادهی و پوشش دهی چمن فضای سبز سطح شهر، اظهار کرد: چندسالی است که چمن‌کاری در قم انجام نشده و به جای آن از گیاهان پوششی با سازگاری و مقاومت بهتر نسبت به شرایط اقلیمی قم استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: اما چمن‌های موجود باید با روش‌ها و شرایط مناسبی نگهداری شوند که از این رو یکی از کارها برای رشد بهتر ریشه‌های چمن و مقاوم سازی آن در برابر آفات و بیماریها، هوادهی و پوشش دهی با کود کمپوستی مناسب در چمن است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر عدم کاشت چمن در فضای سبز شهر به دلیل مصرف بالای منابع آب، استفاده از روش هوادهی را در همین راستا دانست و گفت: برای این کار از دستگاه هوادهی استفاده می‌شود که چندسالی است توسط پیمانکاران فضای سبز تهیه شده و استفاده می‌شود.

جوادیان خاطرنشان کرد: شرایط رشد گیاه و چمن که در اثر رفت و آمدهای انسانی کوبیده می‌شود مناسب نیست و در هوادهی قسمتی از خاک به همراه ریشه‌های کوبیده شده و ساقه‌های خشک توسط تیغه‌های گرد و لوله‌ای و توخالی دستگاه هواده از زمین بیرون آورده شده و تعداد زیادی حفره ۵ تا ۱۰ سانتی در بستر ایجاد می‌شود و سپس با کود کمپوستی پر شده و این حفرات محل مناسبی برای رشد ریشه‌های جدید و تغذیه چمن خواهد بود.

وی بیان کرد: این کار عموماً یک بار در سال انجام شده و سلامت چمن را افزایش داده و شرایط چمن را بهبود خواهد بخشید و با از بین بردن لایه سخت سطحی، امکان نفوذ آب به داخل خاک و رسیدن به ریشه‌های چمن را فراهم کرده و از تجمع آب در سطح چمن که باعث هدر رفت سطحی آب می‌شود، جلوگیری می‌کند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.