۴۳۰ متر از بازار کهنه کف‌سازی می‌شود

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: شهرداری قم ۴۳۰ متر از کف بازار کهنه به مساحت دو هزار و ششصد متر را با اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بهسازی می‌کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۴۳۰ متر از بازار کهنه کف‌سازی می‌شود
شناسه : 32274 | انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی در حاشیه کلنگ‌زنی عملیات اجرای پروژه بهسازی بازار کهنه با تأکید بر اهمیت بافت تاریخی و هنری شهر قم اظهار داشت: با بهسازی بازار کهنه بخشی از بافت تاریخی قم پویا می‌شود.

وی بازآفرینی ظرفیت صنایع‌دستی بازار کهنه را یکی از اهداف پروژه دانست و افزود: متأسفانه ظرفیت‌های بازار کهنه به‌صورت کامل شناخته‌نشده و امیدواریم با بهسازی آن بازار رونق دوباره پیدا کند.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در راستای بهسازی بازار کهنه تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین شهرداری و میراث فرهنگی و هیئت‌امنای بازار تنظیم‌شده که بازار بهسازی شود.

وی طول پروژه کف سازی را ۴۳۰ متر اعلام و بیان کرد: مساحت پروژه حدود ۲ هزار و ۶۰۰ متر بوده و شامل مرمت، اصلاح شیب‌ها، سنگفرش و نصب شیر هیدرانت برای ایمنی و آتش‌نشانی است.

خاکی با تأکید بر انجام هماهنگی لازم با شرکت‌های خدمات‌رسان خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با شرکت‌ها خدمات‌رسان انجام‌شده و برق، آب و گاز نیز در بازار بهسازی می‌شود.

وی ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه امضاشده میراث فرهنگی نیز متعهد شده طاق‌ها و سقف‌ها را متناسب‌سازی و بازسازی کرده و در مرحله بعد با همکاری هیئت‌امنا و کسبه جداره اصلاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) یادآور شد: مدت‌زمان اجرای پروژه چهار ماه بوده و در ابتدا اصلاح زیرساخت‌ها و بتن کف ظرف یک ماه انجام می‌شود تا خللی در کسب‌وکار کسبه ایجاد نشود.

وی اعتبار اختصاص داده‌شده به این پروژه را عددی بالغ‌بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پروژه مرمت محور فرهنگی در قم کلید خورده و بسته به بازخورد اجتماعی تحلیل و سپس قدم بعدی در سال‌های آینده برداشته می‌شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.