۴۳۰ متر از بازار کهنه کف‌سازی می‌شود

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: شهرداری قم ۴۳۰ متر از کف بازار کهنه به مساحت دو هزار و ششصد متر را با اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بهسازی می‌کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۴۳۰ متر از بازار کهنه کف‌سازی می‌شود
شناسه : 32274 | انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی در حاشیه کلنگ‌زنی عملیات اجرای پروژه بهسازی بازار کهنه با تأکید بر اهمیت بافت تاریخی و هنری شهر قم اظهار داشت: با بهسازی بازار کهنه بخشی از بافت تاریخی قم پویا می‌شود.

وی بازآفرینی ظرفیت صنایع‌دستی بازار کهنه را یکی از اهداف پروژه دانست و افزود: متأسفانه ظرفیت‌های بازار کهنه به‌صورت کامل شناخته‌نشده و امیدواریم با بهسازی آن بازار رونق دوباره پیدا کند.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در راستای بهسازی بازار کهنه تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین شهرداری و میراث فرهنگی و هیئت‌امنای بازار تنظیم‌شده که بازار بهسازی شود.

وی طول پروژه کف سازی را ۴۳۰ متر اعلام و بیان کرد: مساحت پروژه حدود ۲ هزار و ۶۰۰ متر بوده و شامل مرمت، اصلاح شیب‌ها، سنگفرش و نصب شیر هیدرانت برای ایمنی و آتش‌نشانی است.

خاکی با تأکید بر انجام هماهنگی لازم با شرکت‌های خدمات‌رسان خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با شرکت‌ها خدمات‌رسان انجام‌شده و برق، آب و گاز نیز در بازار بهسازی می‌شود.

وی ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه امضاشده میراث فرهنگی نیز متعهد شده طاق‌ها و سقف‌ها را متناسب‌سازی و بازسازی کرده و در مرحله بعد با همکاری هیئت‌امنا و کسبه جداره اصلاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) یادآور شد: مدت‌زمان اجرای پروژه چهار ماه بوده و در ابتدا اصلاح زیرساخت‌ها و بتن کف ظرف یک ماه انجام می‌شود تا خللی در کسب‌وکار کسبه ایجاد نشود.

وی اعتبار اختصاص داده‌شده به این پروژه را عددی بالغ‌بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پروژه مرمت محور فرهنگی در قم کلید خورده و بسته به بازخورد اجتماعی تحلیل و سپس قدم بعدی در سال‌های آینده برداشته می‌شود.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.