مشارکت مردم قم در پرداخت عوارض نوسازی زیر ۵۰ درصد است/ پرداخت عوارض نیازمند فرهنگ‌سازی است

شهر بیست/ سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم میزان مشارکت مردم در پرداخت عوارض نوسازی را زیر ۵۰ درصد دانست و گفت: هزینه تمام خدمات سطح شهر از جمله توسعه فضای سبز، خیابان‌ها و پل‌ها از عوارض کسبی و نوسازی شهروندان تأمین می‌شود و هر اندازه درصد مشارکت بیشتر شود، خدمات‌رسانی افزایش می‌یابد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مشارکت مردم قم در پرداخت عوارض نوسازی زیر ۵۰ درصد است/ پرداخت عوارض نیازمند فرهنگ‌سازی است
شناسه : 32021 | انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد وحیدنیا با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض نوسازی و نقش آن در آبادانی شهرها، اظهار کرد: یکی از عوارضی که باید به‌موقع پرداخت شود عوارض سالیانه نوسازی است که طبق قانون نوسازی و عمرانی شهری و مصوب مجلس باید سالیانه توسط مالکین پرداخت شود و در صورت پرداخت نقدی از ۱۰ درصد خوش‌حسابی بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر طبق تحقق بودجه، میزان مشارکت مردم قم در پرداخت عوارض نوسازی زیر ۵۰ درصد بوده و این در حالی بوده که ظرفیت قم بیش از این است، ابراز کرد: مشارکت مردم می‌تواند به افزایش بودجه کمک کند و ما تقاضا داریم شهروندان عوارض را سالیانه پرداخت کنند تا این رقم سنگین نشود و توان پرداخت داشته باشند.

وحیدنیا، عوارض نوسازی را جزء قانون شهری و مصوبه مجلس دانست و گفت: مهم‌ترین مؤلفه در پرداخت عوارض، فرهنگ‌سازی و مطلع شدن شهروندان از اقدامات شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: تمام خدمات در سطح شهر، فضای سبز و شوارع و پل‌ها در واقع هزینه از منابعی است که شهروندان به‌صورت عوارض کسبی و نوسازی پرداخت می‌کنند که هر میزان این درصد مشارکت بیشتر شود، خدمات‌رسانی افزایش می‌یابد.

سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم یادآور شد: با وجود اینکه بسیاری از شهروندان در پرداخت عوارض فعال نیستند اما شهرداری هیچ‌گاه خدمات خود را قطع نکرده است و شبانه‌روز این خدمات ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.