مشارکت مردم قم در پرداخت عوارض نوسازی زیر ۵۰ درصد است/ پرداخت عوارض نیازمند فرهنگ‌سازی است

شهر بیست/ سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم میزان مشارکت مردم در پرداخت عوارض نوسازی را زیر ۵۰ درصد دانست و گفت: هزینه تمام خدمات سطح شهر از جمله توسعه فضای سبز، خیابان‌ها و پل‌ها از عوارض کسبی و نوسازی شهروندان تأمین می‌شود و هر اندازه درصد مشارکت بیشتر شود، خدمات‌رسانی افزایش می‌یابد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مشارکت مردم قم در پرداخت عوارض نوسازی زیر ۵۰ درصد است/ پرداخت عوارض نیازمند فرهنگ‌سازی است
شناسه : 32021 | انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد وحیدنیا با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض نوسازی و نقش آن در آبادانی شهرها، اظهار کرد: یکی از عوارضی که باید به‌موقع پرداخت شود عوارض سالیانه نوسازی است که طبق قانون نوسازی و عمرانی شهری و مصوب مجلس باید سالیانه توسط مالکین پرداخت شود و در صورت پرداخت نقدی از ۱۰ درصد خوش‌حسابی بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر طبق تحقق بودجه، میزان مشارکت مردم قم در پرداخت عوارض نوسازی زیر ۵۰ درصد بوده و این در حالی بوده که ظرفیت قم بیش از این است، ابراز کرد: مشارکت مردم می‌تواند به افزایش بودجه کمک کند و ما تقاضا داریم شهروندان عوارض را سالیانه پرداخت کنند تا این رقم سنگین نشود و توان پرداخت داشته باشند.

وحیدنیا، عوارض نوسازی را جزء قانون شهری و مصوبه مجلس دانست و گفت: مهم‌ترین مؤلفه در پرداخت عوارض، فرهنگ‌سازی و مطلع شدن شهروندان از اقدامات شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: تمام خدمات در سطح شهر، فضای سبز و شوارع و پل‌ها در واقع هزینه از منابعی است که شهروندان به‌صورت عوارض کسبی و نوسازی پرداخت می‌کنند که هر میزان این درصد مشارکت بیشتر شود، خدمات‌رسانی افزایش می‌یابد.

سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم یادآور شد: با وجود اینکه بسیاری از شهروندان در پرداخت عوارض فعال نیستند اما شهرداری هیچ‌گاه خدمات خود را قطع نکرده است و شبانه‌روز این خدمات ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.