در سالن همایش شهید آوینی قم

اختتامیه دومین جشنواره ملی پوستر «آیات» در قم برگزار می شود

شهر بیست/ آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی پوستر آیات با هدف فرهنگ سازی قرآنی و ارتقای آگاهی مردم به واسطه زبان هنر در قم برگزار می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اختتامیه دومین جشنواره ملی پوستر «آیات» در قم برگزار می شود
شناسه : 3115 | انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی پوستر آیات روز چهارشنبه ٢۴ بهمن ماه ساعت ٩:٣٠ صبح در تالار همایش شهید آوینی قم برگزار می شود.

حسن دلیر معاون هنری اداره کل در این خصوص گفت: قرآن کریم، هنر شگفت انگیز و پیام حیات بخش خالق بی­همتا در آفرینش، خوان گسترده‌ای است که تمامی اقشار مختلف بشر از هر رنگ، نژاد، قوم و جغرافیایی می‌توانند هر یک به میزان درک و معرفت خود از آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: این ودیعه الهی به عنوان معجزه جاویدان پیامبر عشق و رحمت به عنوان اساسنامه زندگی بشر، داعیه‌دار برشمردن تمام نیازمندی‌های انسان در کسب کمالات و معارف و رسیدن به سعادت دنیا و عقبی به شمار می‌رود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، افزود: بدون تردید زبان هنر، زبان رسا، گویا، جذاب و دلنشین است که اگر پیامی بر امواج هنر نشسته و بر آفاق و انفس ابلاغ و ارسال شود، تأثیرگذار و ماندگار خواهد شد.

دلیر افزود: در این میان هنرهای تجسمی از جمله ابزار و رسانه‌هایی است که می‌تواند با همراهی هنرمندان فرهیخته در بیان حقایق و پیام‌های قرآنی، نقش ممتاز و برجسته‌ای ایفا کند.

وی تصریح کرد: به همین منظور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری دومین جشنواره ملی پوستر آیات کرده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اهداف دومین جشنواره ملی پوستر آیات، اظهار کرد: فرهنگ سازی قرآنی و ارتقای آگاهی مردم به واسطه زبان هنر، بسط و گسترش فعالیت های متناسب با فرهنگ قرآن، تشویق و ارتقای سطح  کمی و کیفی آثار فرهنگی هنری در حوزه قرآن و اهل بیت(ع)، ایجاد شرایط مناسب به منظور آموزش و حمایت از فعالیت‌های هنرمندان گرافیک فعال در عرصه قرآن، ایجاد زمینه مناسب برای ارتباط بیشتر هنرمندان با فعالان و مؤسسات قرآنی و ناشران فعال در حوزه فرهنگ و داستان‌های قرآن، حمایت از هنرمندان جهت خلق آثار هنری مرتبط با آیات قرآنی و ایجاد نگرش جدید در خلق آثار گرافیکی با بهره­گیری از فرهنگ و معارف قرآنی و اسلامی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.