در سالن همایش شهید آوینی قم

اختتامیه دومین جشنواره ملی پوستر «آیات» در قم برگزار می شود

شهر بیست/ آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی پوستر آیات با هدف فرهنگ سازی قرآنی و ارتقای آگاهی مردم به واسطه زبان هنر در قم برگزار می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اختتامیه دومین جشنواره ملی پوستر «آیات» در قم برگزار می شود
شناسه : 3115 | انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی پوستر آیات روز چهارشنبه ٢۴ بهمن ماه ساعت ٩:٣٠ صبح در تالار همایش شهید آوینی قم برگزار می شود.

حسن دلیر معاون هنری اداره کل در این خصوص گفت: قرآن کریم، هنر شگفت انگیز و پیام حیات بخش خالق بی­همتا در آفرینش، خوان گسترده‌ای است که تمامی اقشار مختلف بشر از هر رنگ، نژاد، قوم و جغرافیایی می‌توانند هر یک به میزان درک و معرفت خود از آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: این ودیعه الهی به عنوان معجزه جاویدان پیامبر عشق و رحمت به عنوان اساسنامه زندگی بشر، داعیه‌دار برشمردن تمام نیازمندی‌های انسان در کسب کمالات و معارف و رسیدن به سعادت دنیا و عقبی به شمار می‌رود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، افزود: بدون تردید زبان هنر، زبان رسا، گویا، جذاب و دلنشین است که اگر پیامی بر امواج هنر نشسته و بر آفاق و انفس ابلاغ و ارسال شود، تأثیرگذار و ماندگار خواهد شد.

دلیر افزود: در این میان هنرهای تجسمی از جمله ابزار و رسانه‌هایی است که می‌تواند با همراهی هنرمندان فرهیخته در بیان حقایق و پیام‌های قرآنی، نقش ممتاز و برجسته‌ای ایفا کند.

وی تصریح کرد: به همین منظور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری دومین جشنواره ملی پوستر آیات کرده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اهداف دومین جشنواره ملی پوستر آیات، اظهار کرد: فرهنگ سازی قرآنی و ارتقای آگاهی مردم به واسطه زبان هنر، بسط و گسترش فعالیت های متناسب با فرهنگ قرآن، تشویق و ارتقای سطح  کمی و کیفی آثار فرهنگی هنری در حوزه قرآن و اهل بیت(ع)، ایجاد شرایط مناسب به منظور آموزش و حمایت از فعالیت‌های هنرمندان گرافیک فعال در عرصه قرآن، ایجاد زمینه مناسب برای ارتباط بیشتر هنرمندان با فعالان و مؤسسات قرآنی و ناشران فعال در حوزه فرهنگ و داستان‌های قرآن، حمایت از هنرمندان جهت خلق آثار هنری مرتبط با آیات قرآنی و ایجاد نگرش جدید در خلق آثار گرافیکی با بهره­گیری از فرهنگ و معارف قرآنی و اسلامی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.