نماز و روزه سخت نیست مراقب حفظ آبروی دیگران باشیم

شهر بیست/ حجت‌الاسلام حسینی قمی با تأکید بر اینکه عبادت واقعی حفظ آبروی دیگران است، گفت: نماز و روزه کار سختی نیست اما حفظ آبروی مردم و غیبت نکردن و تهمت نزدن در فضای مجازی خیلی حساس است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نماز و روزه سخت نیست مراقب حفظ آبروی دیگران باشیم
شناسه : 28901 | انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی طی سخنانی که از بستر فضای مجازی و صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد در تبیین سیره نبوی اظهار کرد: شرح صدر رسول خدا اولین خصیصه مهم است چراکه تمام کسانیک   مسئولیتی در خصوص تربیت جامعه دارند باید شرح صدر فوق‌العاده داشته باشند و قرآن کریم رسول خدا را رئوف و مهربان و حریص بر هدایت مردم می‌داند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: سعه‌صدری که پیامبرانی مثل ابراهیم داشتند، الگو برای رسول خدا بود و به همین دلیل با امت خود بسیار مهربان و رئوف بودند.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: رسول خدا وقتی مسئله‌ای  را به امت خود توصیه می‌کرد خودشان زودتر و بیشتر از همه انجام می‌دادند و در خصوص انفاق، آن‌قدر به این کار اهتمام داشتند که آیه قرآن نازل شد.

حسینی قمی اظهار کرد: باید والدین از سعه‌صدر رسول خدا الگو بگیرند و با فرزندان خود مهربان و  سعه‌صدر داشته باشند و متأسفانه مشاهده می‌کنیم امروزه والدین و فرزندان با همدیگر قهر هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: یکی از دیگر سیره‌های رسول خدا در زندگانی، عبادت نبی خداست و حضرت دائماً در تمام مجالس که حضور پیدا می‌کردند، ذکراستغفار بر زبان جاری می‌ساختند و حکمت آن این بود که شاید می‌خواستند به ما آموزش بدهند اگر در مجالس حضور پیدا می‌کنید نباید  مجالس آلوده به غیبت و … شود.

وی افزود: عبادت این است که انسان مواظب باشد آبروی کسی را نبرد. نماز و روزه کار سختی نیست اما حفظ آبروی مردم و عدم غیبت و تهمت در فضای مجازی و… خیلی حساس است.

حسینی قمی خاطرنشان کرد: خیلی باید مواظب آبروی دیگران باشیم چراکه شاید یک روزی هم نوبت خودمان بشود و دیگران آبروی ما را در فضای مجازی فاش کنند و طبق روایت اگر کسی به دنبال عیوب و آبروی دیگران برود، خداوند این شخص را رسوا و آبرویش را خواهد ریخت.

وی در پایان گفت: اگر خدا بخواهد آبروی کسی را ببرد حتی اگر در داخل منزلش خطایی مرتکب شده باشد رسوا خواهد شد و در حقیقت عبادت این است که مواظبت در حفظ آبروی دیگران داشته باشیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.