نماز و روزه سخت نیست مراقب حفظ آبروی دیگران باشیم

شهر بیست/ حجت‌الاسلام حسینی قمی با تأکید بر اینکه عبادت واقعی حفظ آبروی دیگران است، گفت: نماز و روزه کار سختی نیست اما حفظ آبروی مردم و غیبت نکردن و تهمت نزدن در فضای مجازی خیلی حساس است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نماز و روزه سخت نیست مراقب حفظ آبروی دیگران باشیم
شناسه : 28901 | انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی طی سخنانی که از بستر فضای مجازی و صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد در تبیین سیره نبوی اظهار کرد: شرح صدر رسول خدا اولین خصیصه مهم است چراکه تمام کسانیک   مسئولیتی در خصوص تربیت جامعه دارند باید شرح صدر فوق‌العاده داشته باشند و قرآن کریم رسول خدا را رئوف و مهربان و حریص بر هدایت مردم می‌داند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: سعه‌صدری که پیامبرانی مثل ابراهیم داشتند، الگو برای رسول خدا بود و به همین دلیل با امت خود بسیار مهربان و رئوف بودند.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: رسول خدا وقتی مسئله‌ای  را به امت خود توصیه می‌کرد خودشان زودتر و بیشتر از همه انجام می‌دادند و در خصوص انفاق، آن‌قدر به این کار اهتمام داشتند که آیه قرآن نازل شد.

حسینی قمی اظهار کرد: باید والدین از سعه‌صدر رسول خدا الگو بگیرند و با فرزندان خود مهربان و  سعه‌صدر داشته باشند و متأسفانه مشاهده می‌کنیم امروزه والدین و فرزندان با همدیگر قهر هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: یکی از دیگر سیره‌های رسول خدا در زندگانی، عبادت نبی خداست و حضرت دائماً در تمام مجالس که حضور پیدا می‌کردند، ذکراستغفار بر زبان جاری می‌ساختند و حکمت آن این بود که شاید می‌خواستند به ما آموزش بدهند اگر در مجالس حضور پیدا می‌کنید نباید  مجالس آلوده به غیبت و … شود.

وی افزود: عبادت این است که انسان مواظب باشد آبروی کسی را نبرد. نماز و روزه کار سختی نیست اما حفظ آبروی مردم و عدم غیبت و تهمت در فضای مجازی و… خیلی حساس است.

حسینی قمی خاطرنشان کرد: خیلی باید مواظب آبروی دیگران باشیم چراکه شاید یک روزی هم نوبت خودمان بشود و دیگران آبروی ما را در فضای مجازی فاش کنند و طبق روایت اگر کسی به دنبال عیوب و آبروی دیگران برود، خداوند این شخص را رسوا و آبرویش را خواهد ریخت.

وی در پایان گفت: اگر خدا بخواهد آبروی کسی را ببرد حتی اگر در داخل منزلش خطایی مرتکب شده باشد رسوا خواهد شد و در حقیقت عبادت این است که مواظبت در حفظ آبروی دیگران داشته باشیم.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.