جمع‌آوری ۵۲۷ معتاد متجاهر در قم/ هزینه میلیونی نگهداری هر معتاد

شهر بیست/ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم از جمع آوری ۵۲۷ تَن از معتادان متجاهر در قم طی سال جاری خبر داد و گفت: به طور میانگین برای نگهداری یک معتاد، ماهانه ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال هزینه می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جمع‌آوری ۵۲۷ معتاد متجاهر در قم/ هزینه میلیونی نگهداری هر معتاد
شناسه : 27949 | انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی استانداری قم، ابوالفضل شریفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۷ تَن از معتادان متجاهر در استان جمع آوری و به هفت مرکز درمان اعتیاد معرفی شدند.

وی افزود: باتوجه به شرایط خاص و ویژه قم دستگیری معتادان بسیار سخت گیرانه انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با بیان اینکه در ۶ ماهه اخیر ۵۹ هزار و ۳۶۲ نفر ساعت، صرف نگهداری از معتادان شده است افزود: باتوجه به شرایط کرونا و رعایت تراکم در کمپ‌ها ۸۳ نفر از دستگیرشدگان به مرکز نگهداری سپاه انتقال داده شده اند.

شریفی با بیان اینکه به طور میانگین برای نگهداری یک معتاد، ماهانه ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال هزینه می‌شود افزود: معتادان متجاهر در نیمه نخست امسال با هزینه دولت به مراکز درمانی ترک اعتیاد معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه ۲ درصد از جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۴ سال استان مصرف کننده مستمر مواد مخدر و روان گردان هستند گفت: این میزان ۶۰ درصد از میانگین اعتیاد کشور پایین‌تر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم همچنین افزود: از ابتدای سال تاکنون پنج هزار و ۲۱۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

ایجاد سامانه جامع برای ورود اطلاعات معتادان و شرح خدمت رسانی به آن‌ها و الزام نصب دوربین پایش تصویری برای عطاری‌هایی که درخواست پروانه فعالیت دارند، از جمله مصوبه های جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.