جمع‌آوری ۵۲۷ معتاد متجاهر در قم/ هزینه میلیونی نگهداری هر معتاد

شهر بیست/ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم از جمع آوری ۵۲۷ تَن از معتادان متجاهر در قم طی سال جاری خبر داد و گفت: به طور میانگین برای نگهداری یک معتاد، ماهانه ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال هزینه می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جمع‌آوری ۵۲۷ معتاد متجاهر در قم/ هزینه میلیونی نگهداری هر معتاد
شناسه : 27949 | انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی استانداری قم، ابوالفضل شریفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۷ تَن از معتادان متجاهر در استان جمع آوری و به هفت مرکز درمان اعتیاد معرفی شدند.

وی افزود: باتوجه به شرایط خاص و ویژه قم دستگیری معتادان بسیار سخت گیرانه انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با بیان اینکه در ۶ ماهه اخیر ۵۹ هزار و ۳۶۲ نفر ساعت، صرف نگهداری از معتادان شده است افزود: باتوجه به شرایط کرونا و رعایت تراکم در کمپ‌ها ۸۳ نفر از دستگیرشدگان به مرکز نگهداری سپاه انتقال داده شده اند.

شریفی با بیان اینکه به طور میانگین برای نگهداری یک معتاد، ماهانه ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال هزینه می‌شود افزود: معتادان متجاهر در نیمه نخست امسال با هزینه دولت به مراکز درمانی ترک اعتیاد معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه ۲ درصد از جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۴ سال استان مصرف کننده مستمر مواد مخدر و روان گردان هستند گفت: این میزان ۶۰ درصد از میانگین اعتیاد کشور پایین‌تر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم همچنین افزود: از ابتدای سال تاکنون پنج هزار و ۲۱۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

ایجاد سامانه جامع برای ورود اطلاعات معتادان و شرح خدمت رسانی به آن‌ها و الزام نصب دوربین پایش تصویری برای عطاری‌هایی که درخواست پروانه فعالیت دارند، از جمله مصوبه های جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.