نگاهی به باغ موزه دفاع مقدس قم +تصاویر

شهر بیست/ پروژه باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم از جمله مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در سال ۸۹ است که در میدان مفید و در کنار پروژه باغ پرندگان واقع شده و مبدأ بوستان هزار هکتاری به شمار می‌رود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگاهی به باغ موزه دفاع مقدس قم +تصاویر
شناسه : 26842 | انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، باغ ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم که روز چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد، در میدان مفید و ابتدای بلوار شهید آوینی قرار دارد و به مرور، تجهیزات نظامی بیشتری در محوطه این باغ‌موزه جانمایی می‌شود و به یکی از قطب‌های فرهنگی توریستی قم تبدیل خواهد شد.

زمین ۳۲ هکتاری باغ‌موزه دفاع مقدس قم که در کنار پروژه باغ پرندگان قرار دارد و مبدأ بوستان هزار  هکتاری است، محصول هدیه ۲۷ هکتاری  شهرداری و پنج هکتاری مسکن و شهرسازی به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم است که ارزش تقریبی زمین آن به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسیده و تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

پروژه باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان در سال ۸۹ بوده و زیربنای اصلی ساختمان باغ‌موزه قم ۸ هزار و ۷۹۹ مترمربع است.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در مراسم افتتاحیه باغ موزه دفاع مقدس، قول تکمیل و توسعه ده هکتاری باغ موزه را هم داد و گفت: مساحت باغ موزه دفاع مقدس قم ۳۲ هکتار است که از سال ۹۵ با ۱۵ هکتار شروع‌شده و در فاز دوم ۴ و نیم هکتار نزدیک به اطراف ساختمان کارشده و نزدیک به ده هکتار دیگر باید تکمیل شود.

سقائیان‌نژاد، باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نگین بوستان هزار هکتاری قم دانست و افزود: باغ‌موزه پیوست فرهنگی بوستان هزار هکتاری محسوب می‌شود.

default

default

default

default

 

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.