نگاهی به باغ موزه دفاع مقدس قم +تصاویر

شهر بیست/ پروژه باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم از جمله مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در سال ۸۹ است که در میدان مفید و در کنار پروژه باغ پرندگان واقع شده و مبدأ بوستان هزار هکتاری به شمار می‌رود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگاهی به باغ موزه دفاع مقدس قم +تصاویر
شناسه : 26842 | انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، باغ ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم که روز چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد، در میدان مفید و ابتدای بلوار شهید آوینی قرار دارد و به مرور، تجهیزات نظامی بیشتری در محوطه این باغ‌موزه جانمایی می‌شود و به یکی از قطب‌های فرهنگی توریستی قم تبدیل خواهد شد.

زمین ۳۲ هکتاری باغ‌موزه دفاع مقدس قم که در کنار پروژه باغ پرندگان قرار دارد و مبدأ بوستان هزار  هکتاری است، محصول هدیه ۲۷ هکتاری  شهرداری و پنج هکتاری مسکن و شهرسازی به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم است که ارزش تقریبی زمین آن به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسیده و تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

پروژه باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان در سال ۸۹ بوده و زیربنای اصلی ساختمان باغ‌موزه قم ۸ هزار و ۷۹۹ مترمربع است.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در مراسم افتتاحیه باغ موزه دفاع مقدس، قول تکمیل و توسعه ده هکتاری باغ موزه را هم داد و گفت: مساحت باغ موزه دفاع مقدس قم ۳۲ هکتار است که از سال ۹۵ با ۱۵ هکتار شروع‌شده و در فاز دوم ۴ و نیم هکتار نزدیک به اطراف ساختمان کارشده و نزدیک به ده هکتار دیگر باید تکمیل شود.

سقائیان‌نژاد، باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نگین بوستان هزار هکتاری قم دانست و افزود: باغ‌موزه پیوست فرهنگی بوستان هزار هکتاری محسوب می‌شود.

default

default

default

default

 

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.