تلاش برای اتمام پروژه‌های برقعی و روحانی تا پایان سال

شهر بیست/ شهردار منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه این منطقه دارای بافت تاریخی و قدیمی زیادی است، گفت: این امر اجرای پروژه و تملک‌ها را دشوار کرده است و حتی امکان ایجاد فضای سبز در برخی از خیابان‌ها وجود ندارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش برای اتمام پروژه‌های برقعی و روحانی تا پایان سال
شناسه : 25617 | انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد ترکمن با بیان اینکه تراکم تملک‌ها در منطقه یک در جهت اتمام پروژه‌ها ازجمله مشکلات و دغدغه‌های جدی است، اظهار داشت: با این‌حال، مردم تا حدی بهترین مشارکت را در تملک‌ها دارند و امیدواریم در این بخش با کمترین مشکلاتی در اتمام پروژه‌های سال ۹۹ روبه‌رو باشیم.

شهردار منطقه یک قم با بیان اینکه در سال گذشته سالن ورزشی و چند پروژه در منطقه به اتمام رسید و باوجود شیوع کرونا، درصدد هستیم دیگر پروژه‌ها نیز عملیاتی شود، افزود: بلوار شهید روحانی و شهیدان برقعی از پروژه‌های مهم در منطقه به شمار می‌رود و درصدد هستیم بلوار محتشم را به سمت بزرگراه امام علی(ع) توسعه دهیم؛ امسال نیز پروژه‌های برقعی و روحانی با همت و پیگیری به اتمام می‌رسد.

ترکمن خاطرنشان کرد: خیابان سعدی یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام است و بر سر قیمت تملکات، مالکین باید توافق کنند، در جهت اجرای این طرح، اعتباری دیده‌شده و قسمت‌های تملک شده نیز جدول‌کشی و عملیاتی می‌شود.

وی پیرامون اقدامات انجام‌شده برای مقابله با کرونا، عنوان کرد: در این حوزه، ضدعفونی خیابان‌ها و معابر فراگیر بود و با توجه به اینکه یکی از بیمارستان‌ها شامل فرقانی ویژه بستری بیماران کرونایی در منطقه به شمار می‌رفت در این بخش ضدعفونی به‌صورت مضاعف و ویژه در همه کوچه‌های اطراف تا روزی یک یا دو بار ازجمله بوستان‌ها و خیابان‌ها و کوچه‌های منطقه یک حتی در کوچه‌های باریک به‌صورت دستی انجام پذیرفت.

شهردار منطقه یک قم ادامه داد: منطقه یک قم دارای بافت تاریخی و قدیمی زیادی است و این امر اجرای پروژه و تملک‌ها را دشوار کرده است و حتی امکان ایجاد فضای سبز در برخی از خیابان‌ها وجود ندارد، به‌طورکلی هسته مرکزی شهر، بافت تاریخی بوده و امکان تخریب وجود ندارد و این یکی از مشکلات است، در طرح تفضیلی، کوچه‌ها ۸ متری تعریف می‌شد اما اخیراً اعلام‌شده در کوچه‌های یک تا دو متری نیز پروانه صادر شود.

ترکمن ابراز کرد: منطقه یک درگیر پروژه‌های عمرانی فراوانی بوده است و این امر محدودیت‌هایی را برای تردد شهروندان به وجود آورده است که ضمن پوزش، امیدواریم به‌زودی بسیاری از طرح‌ها عملیاتی شود.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.