رئیس سابق اتحادیه معاملات اتومبیل قم در گفت‌وگو با «شهر بیست»:

کرونا بازار خودروی قم را راکد کرد/ خریداری برای خودرو نیست/ دلال‌ها خودسرانه قیمت‌ها را بالا می‌برند

شهر بیست/ رئیس سابق اتحادیه معاملات اتومبیل قم و از فعالان بازار خودروی قم، گفت: با شیوع بیماری کرونا در قم، معاملات بازار خودرو راکد شده و قیمت‌ها نسبت به روزهای قبل، کاهش داشته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کرونا بازار خودروی قم را راکد کرد/ خریداری برای خودرو نیست/ دلال‌ها خودسرانه قیمت‌ها را بالا می‌برند
شناسه : 19062 | انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷   پرینت

فریدون عطارد، رئیس سابق اتحادیه معاملات اتومبیل قم و از فعالان بازار خودروی قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، به تأثیر شیوع ویروس کرونا در بازار معاملات خودروی قم اشاره کرد و گفت: در ابتدای  هفته با توجه به ورود ایران به لیست سیاه FATF، افزایش نرخ ارز و تقاضای بالای شب عید، قیمت خودرو افزایش چشمگیری داشت اما اکنون با توجه به شیوع بیماری کرونا در قم، معاملات بازار خودرو در قم راکد شده و قیمت‌ها نسبت به روزهای قبل، کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: اگر روند همینطور ادامه پیدا کند، قیمت خودرو رو به کاهش می‌رود اما امکان دارد با عادی شدن فضای جامعه و با توجه به افزایش فعلی قیمت دلار و تقاضای شب عید، قیمت‌ها دوباره بالا برود.

رئیس سابق اتحادیه معاملات اتومبیل قم درباره قیمت خودرو برای سال ۹۹، گفت: قیمت خورو برای برای بعد از عید به وضعیت نرخ دلار و عرضه خودرو بستگی دارد، اگر «ایران‌خودرو» و «سایپا»، ماشین به بازار عرضه کنند، قیمت خودرو گران نمی‌شود اما اگر عرضه کم و تقاضا زیاد باشد و افزایش قیمت ارز هم باشد، قیمت خودرو بالا می‌رود.

این فعال بازار خودروی قم، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش خریدار، بعضی از نمایشگاه‌داران اتومبیل قم تعطیل کردند، بعضی در روز چند ساعت فعالیت دارند و بیشتر نمایشگاه‌ها مثل گذشته باز هستند.

عطارد در پاسخ به این پرسش که آیا مرجع معتبری برای اطلاع رسانی قیمت خودرو و جلوگیری از سوءاستفاده دلالان وجود دارد، گفت: فعلا هیچ مرجع اطلاع‌رسانی و نظارتی نیست، هرکسی هرطوری بخواهد در فضای مجازی و کانال‌ها و گروه‌ها قیمت تعیین می‌کند و قیمت‌ها هم خودسرانه اعلام می‌شود.

وی افزود: روی دلال ها هیچ نظارتی نیست و آنها با شابعه پراکنی، قیمت کاذب در کانال‌ها می‌زنند و مسئولان نظارتی باید فکری به حال این موضوع کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.